Jane, sådan en høne havde jeg også sidste år. Hun hakkede kun en ihjel og accepterede resten, men det var godt nok med nerverne udenpå tøjet

Grunden til, at jeg gav hende lov til at ruge resten ud (og i øvrigt gav hende den kylling tilbage jeg havde fjernet), er at vi har en pige fra Filippinerne boende, som fortalte at de ofte oplever at førstegangsrugere slår den første kylling ihjel. Som om de lige skal finde ud af at det ikke er en farlig fjende, der vil tage æggene

I hendes landsby på Filippinerne har de ingen varmelampe eller rugemaskine, de kan putte kyllingerne i, så de er nødt til at udleve eksperimentet...
Derfor satte jeg den overlevende kylling og resten af æggene tilbage med bævende hjerte... De fleste herinde rådede mig til at tage kylling og æg fra hende og lade varmelampe/rugemaskine klare resten! Det havde jeg helt sikkert også gjort, hvis det var nogle æg jeg for alt i verden ikke ville miste!
Så det er nok mest spørgsmålet, om du har nerver til det

Og ps. Du kan ikke tage uklækkede æg fra hende. De kan ikke klække udenfor rugemskinen/skrukken.