Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Får skrukken det for varmt?  (Læst 1629 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hlau_99

• Passiv bruger
Får skrukken det for varmt?
« Dato: 31 Maj , 2011, 12:35 »
Vores hønsehus er mørkt, og kan blive ret varmt. Normalt er det jo ikke noget problem, da hønsene i de varme/lyse perioder kun opholder sig derinde om natten. Men, nu har vi jo en skruk på rede, og da vi kiggede til hende i går, så hun ud til at gispe efter vejret (som en hund gør, når den har det varmt). Risikerer vi at hun får hedeslag, eller er hun klog nok til at gå fra æggene, hvis det bliver alt for varmt? Eller skal vi sørge for ekstra udluftning? Jeg går ikke ud fra at hun kan få det for koldt, nu hvor udetemp ikke dykker under 5 grader.

Henrik

0.4 Welsumer, Rustrøde
6 uspecificerede hvide Sussexkyllinger

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Får skrukken det for varmt?
« Svar #1 Dato: 31 Maj , 2011, 13:33 »
Et hønsehus med frisk luft og hvor det føles luftigt, er da at foretrække syntes jeg. Dog tåler høns ikke ret godt decideret træk.
Ingen dyr har godt at at have det så varmt at de ligefrem gisper efter vejret. Så ekstra udluftning kunne lyde som en rigtig god ide. Døren  ind i hønsehuset kan evt. om sommeren erstattes af en tråddør, hvis det ikke er så mange vinduer der kan åbnes.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Får skrukken det for varmt?
« Svar #2 Dato: 31 Maj , 2011, 14:10 »
Jeg har problemet med et meget varmt hønsehus, men jeg har døre der kan låses på klem, så der i de varmeste tider kan komme luft fra bagsiden hvor der aldrig er sol.
Men hvis jeg skulle være uheldig at der kom mår eller andre af de små rovdyr, ja så går det galt. /d
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn