Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: NYHED!  (Læst 2031 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
NYHED!
« Dato: 29 Maj , 2011, 22:58 »
Jeg vil gerne annoncere, at jeg i anledning af mine 2 skønne, formidable smukke, nysgerrige, og tamme små krydsningskyllinger, har valgt at navngive en ny hønserace.

-Jeg synes at nogle af de traditionelle navne er lidt kedelige, så mon ikke det er på tide ::)
-Da det jo er lille uinflydelsesrige mig, gælder det måske nok kun i min hønsegård, men der er det også yderst gældende at:

Der fra dags dato er "a new chick in town" og dens navn er:

Da-da-da-daaaam

MARLOFF!     MaRlOfF       marloff       mArLoFf       MARLOFF!!!

Og det skal gøres helt klart, at denne navngivning udelukkende og eksklusivt er til ære for mine 2 nye små kyllinger, som er skænket til mig af Johanne Schiødt, og som desuden har formået at lære de nyeste skud på stammen "Lærkes høns" (1 silkekylle og 1 orpekylle) op til flere vigtige målsætninger:

1. Den store skræmmende hånd, der vil fange os, er en god hånd

2. Når hånden kommer ned, er det ensbetydende med mad, og vi må søge kontakt!

3. Selvom der ikke kommer mad ud, kan vi lige så godt blive ved med at forsøge at hakke det ud af den

4. Fluer er lækre og næringsrige snacks, og da andre kyllinger også ved det: snup den og LØB!

5. Ikke kun fluer, men også orme hører til den luksuriøse buffet der til tider stilles til rådighed!

NB. Snakker vi gener, er det nye kæledække en krydsning mellem Maran og Orloff
(Det er en af grundene til at vi spændt afventer hvordan de første æg kommer til at se ud, for vi er selvfølgelig overbevist om at det er 2 høner, på trods af at de kun er 3 dage gamle  ;))

;D ;D ;D ;D ;D
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
1.3.10 Dværg-orpingtoner, gul/sortsømmet
0.1 "Marloff"
1.3.9 *Britisk lavendelfarvet Araucana*
2.1 Vildtfarvet haleløs øretuft (bedre kendt som Araucana ;) )
0.3.1 Hellevadhøns
0,1 Dværg-Punker (Krydsning mellem silke og kochin)

frida

• Gæst
Sv: NYHED!
« Svar #1 Dato: 30 Maj , 2011, 07:15 »
Tillykke med din nye race! Den lyder meget interessant, glæder mig til at se billeder ;D ;)

karina dj

• Gæst
« Svar #2 Dato: 30 Maj , 2011, 07:49 »
Vi mangler beviserne  ;D og tillykke med dem  :D

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 30 Maj , 2011, 08:35 »
Fordi man krydser 2 racer, så opstår der ikke en ny race, men "kun" en blanding af disse. For så nemt er det ikke det.  ;)

Det er rigtig nok at racer og farver er opstået enten ved krydsning af racer eller spontane opstået mutationer fra naturens side, som der så igennem rigtig mange generationer/år er avlet racetypiske  af dygtige avlere.

Jeg har altid tænkt på om en krydsning mellem Sumatra og Lutter,  selvfølgelig skal hedder Sutter........

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #4 Dato: 30 Maj , 2011, 08:57 »

Jeg har altid tænkt på om en krydsning mellem Sumatra og Lutter,  selvfølgelig skal hedder Sutter........

EJJJJ jeg vil have sutter :D

Der er jo også Showgirls.... silke/nøgenhals :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 30 Maj , 2011, 08:59 »
@ Lene : nemlig ja !

De vil fortsat være af racen : "tværsigennemhavenhulihækken"  og      d e m      er der mange af    <H

Men ellers er det da fedt vi alle har hver vores måde at være glade for vores fjerkræ på  :D
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #6 Dato: 30 Maj , 2011, 09:12 »
Jeg har også et par land-barne-høns i år. De ligner landhønsene i bygning, bare større. Mørke barnevelderhoveder, men landhønsefarvede på kroppen. Dog med tendens til dobbeltrand i tegningen. Faktisk ret flotte, men de ender som billige havehøns hvis de kan sælges, eller som steg i min egen gryde. De er resultatet af en flyvsk barnevelderhøne som havde et meget godt øje til en smuk landhane. Så godt et øje at hun hver morgen forcerede et 2 meter højt hegn! Imponerende af en ellers halvtung race. Meeen sådan en landhane er nu også lækker...  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 30 Maj , 2011, 09:23 »
min maran sidder på par blandinger mellem maran og orp- mon ikke det er MAROPER ;D
der er også par æg fra røde amerikaner  krydset med orp- gad vide havd det skulle hedde- regner i hvert tilfæld med maaange æg og rugelyst ;)
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 30 Maj , 2011, 09:29 »
Maaange æg og rugelyst, kan det nu forenes  ??? jeg tror det ikke....
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #9 Dato: 30 Maj , 2011, 09:33 »
Mine krydsninger er meget store. Faktisk større end barnevelderne fra samme kuld, på trods af at faderen jo er noget mindre end moderen, så man kan faktisk allerede godt se den der krydsningsfrodighed. Aner så ikke om de bliver ved med at være større, og om æglægning og rugningsevnerne følger med.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 30 Maj , 2011, 09:38 »
Maaange æg og rugelyst, kan det nu forenes  ??? jeg tror det ikke....
jo  da  hvis det bliver 2 høns- så ruger den ene og den anden giver mange æg -  ;D nej joke til siden det er altid spændende hvad der kommer ud af sådanne kryds- noget man kan bruge- fint, ellers kan de vel altid spises ;)

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #11 Dato: 30 Maj , 2011, 09:50 »

åh altså der hvor jeg hentede gæslinger igår var der daggamle nøgenhalskyllinger, du kan tro jeg tænkte på dig, Wanda!

Hilsen hende med matriklen fuld af barnelændere og reinveldere ;)
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #12 Dato: 30 Maj , 2011, 10:05 »

Jeg vil have showgirls  *g *g *g Har kun en enkelt "hyran" som blanding p.t. (maran/hybrid-gadekryds) :D).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #13 Dato: 30 Maj , 2011, 10:10 »
Jeg har da i årevis haft maran/orpington, med hanen som orpington, det er vigtigt da afkommet bliver gult-vildtfarvet og meget smukke og meget store, OG ikke at forglemme bedre æglæggere end orpington, ruge vil de også gerne, MEN her hedder de pittbulls, for de er også ret hidsige...
Det er min erfaring at når man blander en sød med en sød, så får man en hidsigprop, alt det søde kan simpelthen ikke være i kroppen, så noget er nødt til at eksplodere.
Jeg havde de sødeste silkehøns, og de sædvanlige søde orpington, og deraf en hane der ville begå mord hvis man nærmede sig hans domæne, han var gudesmuk, men rædselsfuld, så han kom af dage.
Det samme gør sig gældende for maran/orpington hønerne der heller ikke er bare supersøde i flokken, måske det er hybrid genet
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 30 Maj , 2011, 11:12 »
nå... så  "muskelhøns"(pitbulls - som Ina kalder dem) skal spises? gad vbide hvor hurtigt de er klare til fryseren ;)