Jeg kan godt se, at denne tråd er godt en måned gammel, men i forbindelse med slagtekyllinger vil jeg blot nævne, at jeg selv har dem, og ejg anbefaler at få dem så tidligt som muligt. Så ved du, hvad de har fået at spise, de er ikke blevet proppet og bene har en chance for at følge med kroppens vækst. Jeg købte dem som 1 uge gamle, og næste år vil jeg skaffe rugeæg og selv ruge ud. Jeg har "ross" udgaven, og de har bare ingen stopklods, når det kommer til mad. I de første 14 dage hos mig, havde de fri adgang til mad.. Det gik simpelthen ikke længere, de åd og åd, og lavede ikke andet end dette ud over at sove. Herefter gik jeg over til at fodre morgen og aften og fri adgang til græsplane mv i dagtimerne, og så blev det til helt andre kyllinger. De er nu lidt over 2 måneder gamle og vejer mellem 2 og 3 kg. Ja, de finder sig i at komme på vægten, de fjollehoveder

Hvis de købes som 6 eller 8 uger gamel eller hvad de nu har tilbud på, så har du ikke haft nogen indflydelse på kost, motion, , udvikling, benvækst eller velfærd generelt - og det er vel egentlig det, som man har i baghovedet, hvis man vælger at skaffe sig slagtekyllinger!?