Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sammenføring af to hold kyllinger  (Læst 1456 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kim Stenderup

• Passiv bruger
Sammenføring af to hold kyllinger
« Dato: 28 Maj , 2011, 16:59 »
Hej.
Jeg er i den situation, at jeg har ruget to hold kyllinger ud med 2 ugers mellemrum. Det første hold på 9 stk er flyttet over i hønsehuset og om en uge skal det næste hold på 8 derover osse. Kan jeg bare uden videre sætte de 14 dage yngre kyllinger ind til de andre, eller vil det ende i det rene blodbad? Det drejer sig om Australorps i stor og der er kun kyllinger i den afdeling.
De bedste hilsner fra Kim.

Pt ejer af 0,4 Isa Warren, 1,1 (Vildtgrå) Franske Væddere, 1,1 (Zobelblå Dværg-væddere, Show Racer og Cauchois i forskellige farver og varianter, 1.0 skør Missekat Sputnik.

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Sv: Sammenføring af to hold kyllinger
« Svar #1 Dato: 29 Maj , 2011, 09:15 »
De store vil sikkert hakke på de små, så de skal beskyttes lidt i starten.
Jeg bruger toppen af et kaninbur til de små de første 4-5 dage, så de kan vænne sig til hinanden gennem tremmerne og så plejer det at gå fredeligt til når jeg så fjerner buret.
Jeg sætter buret så varmelampen er halv over buret, og så lægger de store sig op ad buret så de også får glæde af varmen  /o
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Kim Stenderup

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 04 Juni , 2011, 13:15 »
Så er de ført sammen i hønsehuset. De første dage gik de mindste inde bag noget trådnet, som de kunne komme igennem, mens de store ikke kunne komme den anden vej. Der var lidt ballade ved tråden de første par timer, og hvis en af de små formastede sig ud til de store, var der kyllingevæddeløb, indtil den lille fandt tilbage i sikkerhed. Varmelampen inde ved de små blev kun brugt de første par dage, hvorefter de små lå ude ved de store i en stor klump. Så nu er tråden og varmelampen fjernet, så må vi se, hvordan det spænder af.
De bedste hilsner fra Kim.

Pt ejer af 0,4 Isa Warren, 1,1 (Vildtgrå) Franske Væddere, 1,1 (Zobelblå Dværg-væddere, Show Racer og Cauchois i forskellige farver og varianter, 1.0 skør Missekat Sputnik.

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #3 Dato: 04 Juni , 2011, 14:04 »
Det skal nok gå godt  /o
Hvis bare de lige får lov til at lære hinanden at kende lidt før de bliver sat sammen, så plejer det faktisk at gå fint her hos os når vi sætter kyllinger sammen  /o
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡