Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Cocciose  (Læst 2853 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bettina

• Bruger
Cocciose
« Dato: 27 Maj , 2011, 15:05 »
Jeg har desværre fået cocciose hos mine kyllinger.
Første kylling aflivede vi igår og en død her til morgen og 6-8 stk der sidder og hænger.
Jeg ringede efter dyrlægen i dag og han spurgte hvad det var i/vi gav høns mod det.
Er det bay(et eller andet derefter) eller esbetre? Jeg sagde det vist var esbetre.
Er det rigtig for mig? og hvor meget skal jeg bruge? I hvor mange dage?

Han spurgte mig hvor pokker jeg dog viste så meget om de forskellige sygdomme og midlerne mod dem og jeg kunne jo kun grine og sige herinde fra  ;D
Jeg tror at det er ham der lære om hønse sygdomme når han kommer og ikke omvendt.  ;D
« Senest Redigeret: 27 Maj , 2011, 15:08 Fra Bettina30 »
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: Cocciose
« Svar #1 Dato: 27 Maj , 2011, 15:15 »
Jeg  har tidligere også brugt dette middel til mine kyllinger..

Jeg brugte det fra de var daggamle til ca. 14 dage gamle.. jeg brugte meget lidt..måske en kvart teskefuld til 1 liter vand..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 27 Maj , 2011, 15:16 »
Altså Esbetre ;)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #3 Dato: 27 Maj , 2011, 15:21 »
Okay, men mine har det hvor meget vil du tro jeg skal give ?
De er ca 6 uger og nogen af dem er mine  dorking fra Thomas  :-[
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.

GKV

• Gæst
« Svar #4 Dato: 27 Maj , 2011, 15:25 »
1 gram pr. l vand, det giver du i tre dage, ikke mere og ikke stærkere for så kan det ødelægge nyrerne. alt det står på indlægssedlen i medicinkartonen.

God bedring med de små, det pljer at virke ret hurtigt.Har selv været der er par gange.

VH Gunni.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #5 Dato: 27 Maj , 2011, 17:39 »
Tak for det  ;)
Mvh Bettina.