Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hmm... ting går ikke altid helt som planlagt...  (Læst 1179 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

smilla25

• Gæst
Hmm... ting går ikke altid helt som planlagt...
« Dato: 26 Maj , 2011, 21:54 »
Der kom 2 kyllinger i rugemaskinen, og ud af de 6 jeg lagde under hønen er der kommet 3.. Den ene fandt vi død halvt ude af ægget, den anden fandt vi død i dag, den var levende i går så hun har nok lagt sig på den... Den sidste tog vi så ind til de to fra rugemaskinen, da vi ikke nu tør at lægge dem under hønen i frygt for at hun maser dem også....

Jeg har et andet kuld kyllinger som er lige knap 5 uger gamle... De har stadig varmelampe, men kan jeg godt fjerne den så de helt små kan få glæde af den istedet?

Og hvad med min skrukhøne som nu har ligget på æg længe, men ikke får nogle kyllinger...?? Vil hun bare blive ved med at ligge på reden?

Offline mineunger

• Passiv bruger
Sv: Hmm... ting går ikke altid helt som planlagt...
« Svar #1 Dato: 26 Maj , 2011, 22:01 »
 *t *t *l

Fra mig. Og så håber jeg at du finder en løsning.

Stina
1,1 vildtfarvet araucana
1,1 rød silke (min datters)
1,1 hvedefarvet maran
1,1 huskatte
1,1 labrador
2,1 dejlige unger

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #2 Dato: 26 Maj , 2011, 22:05 »
Jeg fjerner en varmelampe eller 2 når kyllingerne er 1½ uge, så har de stadig 2-3 varmelamper. Jeg har Ca. 100 kyllinger pr. hold, så er der 4 lamper, da jeg syntes 25 kyllinger under en lampe er OK. De skal ikke møve eller lægge sig ind over hindanden.
Men derefter hæves lamperne lidt hver uge (alternativt mindre pære), for når de er 5 uger at klare sig helt uden varme. Så er mine nemlig fjersatte, det er forøvrigt Orpington, hvis nogen skulle være i tvivl  /o

smilla25

• Gæst
« Svar #3 Dato: 26 Maj , 2011, 22:05 »
Tak søde Stina *l

Nu håber jeg bare at de 3 ihvertfald overlever, og at Elvira ikke bliver helt mærkelig i hovedet....