Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kyllingerne bider/napper  (Læst 5740 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
kyllingerne bider/napper
« Dato: 26 Maj , 2011, 08:02 »
lige nu har jeg det problem at mine 15 sussex kyllinger napper/bider mig når jeg skal tage deres foderskål eller vandbeholder.... nogen der ved hvorfor...de er i morgen 4 uger det øv det kan da mærkes :-)

de får foder morgen og eftermiddag/aften rent vand får de også to gange om dagen da de smider sand op i vand automaten!

men jeg er begyndt at hade når jeg skal tage deres skåle....

jeg har prøvet at vende dem til at jeg sidder der og det er når de har fået deres mad...der gør de ingen ting men er ikke kælende :-( men jeg kan ikke længere have mine små børn til at hjælpe med at give dem mad :-( mangler de noget??
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Echo

• Passiv bruger
Sv: kyllingerne bider/napper
« Svar #1 Dato: 26 Maj , 2011, 08:23 »
Når jeg hadde sussex kyllinger var det en av dem som "satt" i fingeren/hånda mi hver gang den hadde sjansen. Det gikk så blodet sprutet, jeg skjønner godt at du gruer deg til å stikke hendene ned til dem ;D. Jeg TROR at det var fordi den var så himla glupsk. Den håpet at hver gang hendene mine kom var det noe deilig som kom og den skulle i hvertfall være førstemann til å sikre seg godbitene :D Jeg brukte armen til å skubbe den litt bort de gangene jeg klarte det. (Du kan jo kanskje ta på deg et par hansker). I hvertfall så gikk det over når den ble eldre og ikke var sammen med de andre sussexene. Nå går den sammen med australorpsene mine og de er ikke på langt nær like glupske. Det er alltid sussexen som dukker opp først og kommer meg stormende i møtet hver gang jeg nærmer meg hønsehuset, den er helt utrolig rask, men nå klarer den å vente til godsakene er satt på bakken. Lykke til!

Offline alfa

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 26 Maj , 2011, 09:02 »
Sidste år havde jeg 10 industi "plymmer" - de var skrækkelige til at nappe.
Efterhånden som de voksede til - kaldet jeg den DRÆBERKYLLINGERNE  ;D

Handske havde jeg på hver gang jeg skiftede - og den blev der nappet meget i!
Mange hilsner
Anita
1.3   Dværg Kochin
0.2   Dværg faverolles, laksefarvede
0,0,2Dværg wayndotter

1.0 Westie.
0.1 Cairn/Westie

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #3 Dato: 26 Maj , 2011, 09:31 »
Det var da nogle skrækkelige historier / oplevelser med kyllinger der napper. Hvordan skal det mon gå når sådanne kyllinger udvokser  :(
Har aldrig oplevet sådan noget, og har endog lige pt. 270 Orpington kyllinger gående  /o

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #4 Dato: 26 Maj , 2011, 09:45 »
Hej, har du ringe på fingrene???

Jeg ved at kyllinger er vilde med at hakke på dem selv om de sikkert ikke smager af noget  ;)
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Lisbet Woller

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 26 Maj , 2011, 09:56 »
Det er meget sjovt at du starter denne tråd. Jeg har netop gået og reflekteret lidt over hvor stor forskel, der egentligt er på kyllinger, selv de helt små.
Jeg havde sidste år Faverolles- og Tværstr. Plymouth Rock-kyllinger, og de var alle meget tillidsfulde og "kælne".
Nu har jeg en flok Wyandotter på ca. 4 uger, og de er ikke til at komme i nærheden af - er direkte håndsky. De to små bastarder, der går sammen med dem, kommer derimod altid pilende, når de ser mig,og står og strækker hals for at blive nusset lidt.
Så har jeg 6 Brahmaer på 1½ uge, der er helt enormt søde og gerne vil nusses, og deres foretrukne føde er uden sammenligning fuglefrø!!! Det har alle mine kyllinger fået de første dage, men disse er helt vilde, når jeg rækker en håndfuld ned til dem. Straks har jeg 6 kyllinger i hånden, og lidt nappet bliver jeg altså også, men de er helt uimodståelige.
Så en kylling er altså ikke bare en kylling - de har personlighed  ;)
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #6 Dato: 26 Maj , 2011, 10:16 »
@ Lisbet Woller.  Jeg vil i den grad give dig ret i, at der er meget stor forskel på kyllingers (racers) adfærd/personlighed/gemyt osv.
Jeg har i mit efterhånden lange hønseliv, (har haft racehøns siden jeg var barn) opdrættet og avlet med rigtig mange racer, og set alle disse store forskelle. Det er fantastisk og en rigtig sjov ting at opleve.

Men af de mange racer jeg har arbejdet med, er Orpington den mest rolige og medgørlige, godmodig og rare er de  /o

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 26 Maj , 2011, 15:54 »
tusnd tak for alle svarne.. det er rigtig spændene at høre hvor forskelligt det endlig er...

jeg tager frem over store hansker på... de napper/bider mig ikke når de har fået foder... men jeg tror da godt nok at det bliver orpington kyllinger næste gang... jeg har 4 orpington voksen og de er alle 4 kælende og så søde og lækkre... så har jeg 5 sussex voksen og de er meget bange for mig kan ikke kæles :-(
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline CPV

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 26 Maj , 2011, 18:07 »
Hej

Jeg har 8 Jersey Kæmper på 4 uger som napper, det gør herre nas. Men tror det er fordi de er sikker på at jeg har mad i hånden. Jeg har 10 Plymouth rock som også nappede da de var små og de er nu 2½ mdr. og gør det heldigvis ikke mere. Så håber dine stopper med det.

Hilsen Pernille
0,4 Høner
1,4 Jumbo Vagtler
1,0 R.I.P vores dejlige hund, En Broholmer/skt. bernhard bla.
1,0 R.I.P vores dejlige Amerikansk bulldog bla.
1,0 Staffordshire bullterrier
2 dejlige drenge
En skøn mand

Offline Stald Mønsted

• Passiv bruger
    • Dansk Hvid Land Kanin
« Svar #9 Dato: 26 Maj , 2011, 19:43 »
Hej Maria

Det kan være at du har Sussex kyllinger der har mere gener fra T-rex ind andre  ;D

Mine isa har heldigvis været søde og kærlige fra første dag, og er nogle dejlige kælebasser  ;)
Hilsen Flemming Mønsted
Lolland

0.1 kone
1.3 børn
0.1 Hovawart
2.8 Dansk Hvid Land
4.4 Hare blanding
1.0 Fransk vædder Havana
0.1 Fransk vædder Chin
1.1 Alaska

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 26 Maj , 2011, 19:48 »
ha ha ha h a :D ja jeg tror også der er noget t-rex i dem alle  :D

jeg har i dag fodret dem 3 gange og tja... der er ikke meget foder tilbage i skålen... men kan godt mærke at hansker er min ven  ;D

jeg håber de vokser fra det... men hvorfor søren er de sultne konstant... hvor meget foder beregner i pr. kylling (4 uger gamle) ??????

0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #11 Dato: 26 Maj , 2011, 19:53 »
Jeg bruger lidt over 20 kg. til kyllingerne daglig. Der er nogle store og nogle mindre, vel gennemsnitlig 1 månedstid.
Der går ialt 270 Orpington kyllinger, så det bliver jo ca. 75 gr. daglig pr. kylling i foder. Og det er hvad de æder, der er intet spild ved automaterne kan jeg se.
Men kyllinger af stor race, skal også have alt det de kan sætte til livs  /o

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 27 Maj , 2011, 06:51 »
mange tak...  /o
0,3 blandings høns
0,7 italiener
1,2 moskus ænder