Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mine høner fordamper  (Læst 7123 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Mine høner fordamper
« Svar #15 Dato: 25 Maj , 2011, 22:23 »
Ha ha Hubert kan godt tage stand på kat og hund og fasaner, men han går jo med høns om benene hele dagen, og sørger for at de ikke får for meget at spise, så de er nok ikke så interessante. Men men det kan da være du har ret. :)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #16 Dato: 25 Maj , 2011, 22:49 »
Dejlig have du har fået Ina. Jeg elsker naturhaver. ;) Det ligner til forveksling min have.

Og held og lykke med den ukontrollerede rugning. Det vil da være sjovt hvis der om nogle uger dukker et par høns op med hver deres lille flok kyllinger.
Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #17 Dato: 26 Maj , 2011, 14:48 »
Jeg er vild med din have, Ina, den ligner vores /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #18 Dato: 26 Maj , 2011, 15:02 »
Fantastisk have, Ina /o

Dejlig have du har fået Ina. Jeg elsker naturhaver. ;) Det ligner til forveksling min have.

Hæ naturhave, godt ord! Det er selvfølgelig det det hedder, når man har sluttet fred med sin skvalderkål ;D Sådan en have har jeg også /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #19 Dato: 26 Maj , 2011, 15:19 »
Så er det derfor min datter ryster på hovedet, når jeg siger parklignende have,,  *g
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #20 Dato: 23 Juni , 2011, 16:12 »
Ina - jeg måtte simpelt hen finde din tråd frem for at høre, om nogen er kommet hjem igen med familieforøgelse?
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #21 Dato: 23 Juni , 2011, 18:36 »
Ha ha ja jeg havde faktisk tænkt at følge op, men kom fra det igen.
Se  den ene kom efter 2 dage tilbage og sad på pind som om intet var hændt, måske det har regnet for meget.
Den første formastelige frue, der forsvandt var væk i 14 dage, men en aften efter lukketid og  mørkets frembrud, råbte min datter fra badeværelset hvor vinduuet stod åbent  " moar moar der er nogen der larmer og hønsene skræpper"
Ud af døren og se sig om, og midt i mørket på gårdspladsen stod hun, og alarmerede, i et meget protesterende tonefald, og jeg lod hundende løbe ud på den anden side af elhegnet, men alle tre støvede lidt rundt, og kom så spørgende tilbage igen.

Hønen har ikke været gået siden, og har genoptaget sit liv som høne i en flok.

Jeg har endnu ikke fundet ægene, og siger til mig selv at det måske har været en af husets egne katte der har støvet den lille frue op, og forskrækket hende... men det forbliver i det uvisse, hun nægter, selv når hun sidder på pinden under den skarpe lampe, at fortælle mig hvor hun har været  ;D

Således ingen ekstra kyller i år
« Senest Redigeret: 23 Juni , 2011, 18:49 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #22 Dato: 23 Juni , 2011, 18:43 »
Ihh...hvor er det dejligt at høre, at høns kan tage på dannelsesrejse og komme helskindet tilbage til sit hjem med eller uden børn...og hvor hun har været, kommer ingen ved....heller ikke ;) madmor
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #23 Dato: 25 Juni , 2011, 21:43 »
Jeg tror at hun har været ude at tale med gæssene ved trægrænsen.  :-*

Offline PilMartins

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 25 Juni , 2011, 22:25 »
Hihi, dejlig histore om høns der fordamper...!  :D

Jeg oplevede selv det samme sidste år med mine Dværg Fønix. Der var 2 der forsvandt og jeg gave ræven skylden (mine høns render også rundt i en kæmpe have). Begge høns kom tilbage med ikke mindre en 23 kyllinger tilsammen!!!  :o Der var et rend af kyllinger den sommer! Og jeg skulle IKKE have flere kyllinger...  ;D
1.4.8 Orpington/Australorps
11.7 Blomsterhøns-kyllinger
1.3 Moskusænder
1.1 Hunde (Shæffer/Bordercollie/Islandsk og en Lab!)
1.2 huskatte
2.5 Islændere
2.2 Shettere

*e