Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mine høner fordamper  (Læst 7122 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Mine høner fordamper
« Dato: 25 Maj , 2011, 12:59 »
Ihh hvor er det irriterende,,,, Mine høner fordamper en efter en.
For et par dage siden opgav min pophøne for anden gang at ruge på afløbet for enden af kældertrappen, så langt så godt, Agnes bor i stalden med sine 2 kyllinger og i rederne i hønseuset er de to ud af tre besat af skrukhøns uden æg.
Hver aften tæller jeg hele flokken og kan konstaterer at de bliver færre og færre, forleden var de igen fuldtallige ved fodringstid, og under grsubadet gik jeg og holdt øje med damerne for at se hvor hønen blev af... ha ha og til grin, væk var hun og er ikke set siden.
I går aftes ved tælletid manglede så endnu en, og jeg tænkte Nu kravler jeg haven rundt, men glem det, der er så meget krat og busk og blade og fyld, i hele havens kant, og ved åen en mio. mia. skræbber på størrelse med parasoller.
For at sige det lige ud, min nye have er simpelthen et paradis for skrukhøns, og om de overlever tre uger ude, er ikke til at vide, men jeg vil altså gerne vide hvor de er. Der er absolut ingen fjer, og dem er der mange af på en orpington, eller spor efter ræv, eller andre der kan slæbe af med dem, og Hubert hønsehund er ikke under mistanke, for han er kun på gårdspladsen og der kan man ikke gemme en høne til bedre tider,  og så kommer han i haven på ledsaget udgang, da man kan forlade matriklen ad den vej.

Så altså, åhhh at være en høne  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
Sv: Mine høner fordamper
« Svar #1 Dato: 25 Maj , 2011, 13:04 »
Hææææ , ja ja de gør som de selv vil - bestemt ikke som vi kunne tænke os  ;D
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #2 Dato: 25 Maj , 2011, 13:16 »
Tænk hvilken glæde de kommer med den dag de kommer frem fra deres skjul med kyllinger til dig Ina...
Ohhhh at være en hønemor  /o

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 25 Maj , 2011, 13:23 »
Gad det var alle mine høner der havde muligheden for at forsvinde på den måde, det ville pragtfuldt! Det er absolut den bedste måde at få kyllinger på :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #4 Dato: 25 Maj , 2011, 13:41 »
Og ikke mindst man sparer fodring  ;D ;D
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #5 Dato: 25 Maj , 2011, 13:44 »
De skal vel spise, og det var derfor den anden kom frem forleden, men der er kun fodringtid en gang om dagen, og det er ikke på samme tid, så det ville være godt for dem at være i nærheden så de lige kan få lidt foder, når der bliver kaldt, inden de forsvinder igen....
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Susanne

• Gæst
« Svar #6 Dato: 25 Maj , 2011, 13:58 »
Det rene hønseparadis.  /o

Jeg tror nu også jeg ville lade naturen gå sin gang.

Mon ikke hønerne kommer frem, hvis de ikke kan skaffe tilstrækkeligt med føde selv? Og kan de ikke høre "foderklukkene" fra resten af flokken, så de kan reagere på det rigtige tidspunkt?

Jeg glæder mig til at høre fortsættelsen  :D

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #7 Dato: 25 Maj , 2011, 14:53 »
Det lyder som en fantastisk have /o

Det er da også bare en skam, at Hubert (min helt ;)) ikke kan lade hønsene være, for hvis han kunne være i haven, var der da i det mindste lidt større chance for at Mikkel ikke synes det var et godt sted at komme :)

Jeg krydser fingre for at hønsene overlever deres naturlejr ;D Lad os høre fortsættelsen!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Mai-Britt

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 25 Maj , 2011, 16:35 »
Hvis det er vigtig for dig at finde dem igen, kan du så ikke lade Hubert snuse sig frem til dem (gerne i snor)  ;D

Min kan lugte sådan noget på flere km afstand  /d Det er ikke gået ud over tamme høns endnu, men harer og agerhøns...

Lyder ellers hyggeligt med et hemmeligt skruk-bo
Med venlig hilsen

Mai-Britt

Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #9 Dato: 25 Maj , 2011, 16:55 »
hvis hubert er en rigtig hønsehund burde han jo ta stand for dem og holde den stand til du fortæller ham noget andet, og på den måde burde du kunne finde dine høns ;D jeg havde gjort det med min hønsehund /o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #10 Dato: 25 Maj , 2011, 21:43 »
Nu er Hubert ikke sådan særligt opdraget, og han tager ikke hønsene når han går på gårdspladsen, og grunden til at han ikke bare kommer i haven, er fordi der mangler hegn på noget af hækken, så alle er kun i haven når vi er med, et par gange om dagen, fordi de kan stikke af, og ikke er vant til vej og biler, men det er da meget sansynligt at Hubert ved hvor hønsene er, men han snuser da bare til dem og tænker forbudt, og sladre ikke, det kunne måske give problemer.  ;D
Når der er kommet hegn på det hele, ja så kan han indrage haven i sine egne urandsagelige veje.
Velkommen til min have.
Find hønen
Venlig Hilsen INA

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 25 Maj , 2011, 21:50 »
Dejlig have med mange gode gemmesteder  ;D
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

frida

• Gæst
« Svar #12 Dato: 25 Maj , 2011, 22:01 »
Lækker lækker have /o Oh hvem der bare var høne hos dig ;D
Ps. Min hane har 6 høner, og de 5 er skruk ;)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 25 Maj , 2011, 22:07 »
Du finder dem aldrig der Ina! :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #14 Dato: 25 Maj , 2011, 22:13 »
det med standen er ikke så meget opdragelse. Det er nedarvede instinkter. Standen kommer af det fært hunden får i næsen, og så længe fuglen trykker(det vil den sikkert gøre hvis den ruger), så tar hunden stand og derefter er det bare og kigge deromkring hvor hundens næde peger ;) jeg ville helt bestemt gøre forsøget /o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk