Ihh hvor er det irriterende,,,, Mine høner fordamper en efter en.
For et par dage siden opgav min pophøne for anden gang at ruge på afløbet for enden af kældertrappen, så langt så godt, Agnes bor i stalden med sine 2 kyllinger og i rederne i hønseuset er de to ud af tre besat af skrukhøns uden æg.
Hver aften tæller jeg hele flokken og kan konstaterer at de bliver færre og færre, forleden var de igen fuldtallige ved fodringstid, og under grsubadet gik jeg og holdt øje med damerne for at se hvor hønen blev af... ha ha og til grin, væk var hun og er ikke set siden.
I går aftes ved tælletid manglede så endnu en, og jeg tænkte Nu kravler jeg haven rundt, men glem det, der er så meget krat og busk og blade og fyld, i hele havens kant, og ved åen en mio. mia. skræbber på størrelse med parasoller.
For at sige det lige ud, min nye have er simpelthen et paradis for skrukhøns, og om de overlever tre uger ude, er ikke til at vide, men jeg vil altså gerne vide hvor de er. Der er absolut ingen fjer, og dem er der mange af på en orpington, eller spor efter ræv, eller andre der kan slæbe af med dem, og Hubert hønsehund er ikke under mistanke, for han er kun på gårdspladsen og der kan man ikke gemme en høne til bedre tider, og så kommer han i haven på ledsaget udgang, da man kan forlade matriklen ad den vej.
Så altså, åhhh at være en høne