Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sv: De vilde fugle.  (Læst 580 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: De vilde fugle.
« Dato: 25 Maj , 2011, 10:57 »
Du bor sørme rigtig dejligt Søren  /o

...og du har ret i, at der er travlt blandt de vilde fugle, hvilket er rigtig skønt...dog er det ved at blive lidt af et problem her hos mig. Da jeg flyttede ind, var her ikke ret mange småfugle, hvilket i den grad har ændret sig...selvfølgelig også fordi her er høns. Alt hvad der kan bygges rede i, er benyttet...buske, hække træer, udhæng m.m. og det eneste ungerne skal lære er at flyve ned til nærmeste foderplads, hvorefter forældrefuglen kan made en hel række sultne unger på en gang...det er sgu da smart :D.

I går var jeg på møllen og købe vildtfuglefrø...kr. 816 for 3x25 kg...det syntes je var dyrt ::)..er ikke helt kommet mig over det endnu. Hvis ikke jeg fodrer fuglene går de ind i hønsehuset og æder i stedet.

Jeg har også fået fornøjelsen af en gruppe på 9-10 råger, som kommer forbi morgen og eftermiddag..og ryder ALT...det er SÅ irriterende og jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre...den sidste uge er de også gået i redekasserne og har taget alle æg...de spiser dem ikke på stedet men flyver væk med dem...jeg ville ikke tro det, hvis jeg ikke selv havde set det.

Jeg har i hvert fald et fugleproblem...men undskyld for min klagen i din positive tråd Søren /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #1 Dato: 26 Maj , 2011, 14:06 »
Det er da vist et hjørne af Paradis, Søren /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

GKV

• Gæst
« Svar #2 Dato: 26 Maj , 2011, 16:33 »
Vi har også mange vilde fugle hos os og det er da for det meste rigtigt dejligt, lige bortset fra den duehøg altså >:(

Vi har et hav af stære der har reder i lufthullerne i staldbygningen + alle de andre fugle, vipsstjært guldspurv, gærdesmutte o.s.v. Vi har også et allikepar i en gammel skorsten, de generer ingen tværtimod er de på stikkerne, når andre kragefugle kommer i nærheden. To par skovduer er der i granerne.

Det der i dag gjorde mig rigtig, rigtig glad er at gense min barndomsfugl. Engang var København fuld af dem, de var i parkerne, på gaderne, hvor de sorterede hestepærer. Måske er de der stadigvæk har ikke så meget føling med KBH. ;D

Nå, men her til morgen mødte jeg den så, den gode gammeldaws gråspurv, der er bygget rede i stærekassen, nu håber jeg de får lov til at blive her for skovspurvene. Jeg ved, at der nede i landsbyen er en flok ved Brugsen og jeg har længe ønsket, at der ville blive så mange at nogle ville finde her op. Det er nu opfyldt. /o

VH Gunni.

Offline Klausen

• Bruger
« Svar #3 Dato: 26 Maj , 2011, 18:22 »
Skal vi bare se efter det sted med byens zoo ?  ;D

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 02 Juni , 2011, 10:15 »
Ja, det er skønt, når de nye liv skal lære at klare sig selv.

Sig mig Søren...er det DIG eller hønsene, som går i indhegning?  :D
« Senest Redigeret: 02 Juni , 2011, 18:07 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14