Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Iiih Mine æg flyder :D  (Læst 2986 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline michellep

• Passiv bruger
  • Lille Magda
Iiih Mine æg flyder :D
« Dato: 24 Maj , 2011, 20:34 »
Så har jeg lige afprøvet vandmetoden. og de flyder søreme allesammen. Så nu venter vi spændt til på tirsdag hvor de gerne skulle klække..
Der skulle gerne komme to renracede fodbefjerede kyllinger
og de andre æg er noget blanding af silkehøns og en anden dværghane, men er sikker på de bliver fine :)

Det er mit første hold kyllinger så er vildt spændt.
Med silkehønen Magda :)

frida

• Gæst
Sv: Iiih Mine æg flyder :D
« Svar #1 Dato: 24 Maj , 2011, 20:45 »
Kan godt forstå du er spændt. Det er jeg også selv hver gang vi skal have kyllinger, og jeg har haft høns i nogle år efterhånden ;D
Skal du ikke prøve at lyse dem? :D Det er vildt vanedannende og mindst ligeså spændende som vandprøven ;D
Pøjpøj med dem!

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #2 Dato: 24 Maj , 2011, 21:00 »
At de flyder er desværre ingen garanti for kyllinger. Endnu bedre når de ligger og vugger, så er der med garanti kylling undervejs  ;).
Jeg har set rugeæg i vand, som lagde sig på bunden (vel ruget så luftblæren har været for lille) og der kom kyllinger. Og modsat nogle af dem som var flydende, kom der ingen kylling af  :-\.

Ikke for at tage modet fra nogen. Men man skal være realistisk optimistisk  /o

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 24 Maj , 2011, 22:12 »
Det er rigtigt..vandprøven er ret usikker..men omkring 19 dagen kan du se æggene "gynge" i vandet..se så er der levende kylling i ;)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 24 Maj , 2011, 22:26 »
Selvom de ikke gynger kan der stadig være en levende kylling i - hvem sagde det skulle være nemt? ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline michellep

• Passiv bruger
  • Lille Magda
« Svar #5 Dato: 25 Maj , 2011, 18:02 »
Hmm nej vil ikke forstyrre hønen mere. Kommer der kyllinger så kommer de.. Ellers er der ikke noget at gøre ved det.. De skulle komme om en uge, så vi venter bare og ser...
Med silkehønen Magda :)