Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Weeeeee min 1. kylling !  (Læst 1293 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
Weeeeee min 1. kylling !
« Dato: 24 Maj , 2011, 16:42 »
Så kom min 1. Arucaner kylling ud af ægget i dag og 6 har prikket hul i skalden og pipper helt vildt  ;D Det er første gang jeg ruger ud på maskine og man er bare så spændt på om alt er ok. 30 æg var lagt i maskinen og 3 var helt sikker ikke befrugtet, så er der 10 som jeg så liv i på 18 dagen og resten var mørke med luft lomme i.

Men hvor er man bare usikker på om alt er korrekt og om man gør tingene ordenligt, jeg har 2 brusanvisninger på udrugning i maskine og de er ikke ens. 4 termometer var/er lagt i maskinen og ingen af dem viste ens  :-\

Men glæden er stor, når bare der kommer nogen kyllinger.. Tv bliver der nok ikke meget af i aften  ::)

Offline Kim Stenderup

• Passiv bruger
Sv: Weeeeee min 1. kylling !
« Svar #1 Dato: 24 Maj , 2011, 16:58 »
Stort tillykke med den lille ny og dem, som sikkert følger efter. Har selv to hold kyllinger gående, som jeg beundrer hver dag. Held og lykke med dem  :)
De bedste hilsner fra Kim.

Pt ejer af 0,4 Isa Warren, 1,1 (Vildtgrå) Franske Væddere, 1,1 (Zobelblå Dværg-væddere, Show Racer og Cauchois i forskellige farver og varianter, 1.0 skør Missekat Sputnik.

GKV

• Gæst
« Svar #2 Dato: 24 Maj , 2011, 17:11 »
Tillykke, skønt at det går godt.Ja, den verden med rugemaskiner er lidt kringlet til tider, men det lader jo til at det ikke er helt tosset endda.

VH Gunni.

GKV

• Gæst
« Svar #3 Dato: 25 Maj , 2011, 11:42 »
Nå, Malena, hvor mange kyllinger har du så idag? Håber alt er gået efter bogen.

VH Gunni.

Offline C. Kjær

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 25 Maj , 2011, 12:58 »
Hvor spændende bliver alså mere og mere hug på sådan en rugemaskine  :D held og lykke med de små  <L
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
« Svar #5 Dato: 26 Maj , 2011, 08:10 »
Hej alle sammen....

Jeg venter stadigvæk på 2 kyllinger, de pipper inde i ægget så der er liv. De har du været derinde i 22 dage ! Der er 3 æg yderligere,  hvor jeg ikke kan se liv. Så har jeg haft 2 døde som var på vej ud, begge var meget lang tid om det, så jeg hjalp lidt til og da jeg kom jeg fra job lå den stadigvæk i ægget men død ! Den anden pillede jeg ud, men den var deform i hoved (elefant) og tynd, den døde efter en halv time. Der er faktisk en mere med elefant hoved men den lever i bedste stil. I alt 22 kyllinger og 2 mere på vej, ud af 32 æg. I en 24 ægs maskine  ::)

Jeg har lavet mange fejl på vejen..

GKV

• Gæst
« Svar #6 Dato: 26 Maj , 2011, 11:59 »
Jeg synes det er et flot resultat, taget i betragtning at det er dit første hold.

Den/de med kraniebulen vil jeg anbefale, at du giver en strip på så du, når den bliver ældre og det måske ikke mere er synligt holder den ude af avlen.

Jeg har ikke kunne finde ud af om det er almindeligt indenfor racen, men selvom det er, mener jeg ikke det er noget at gå videre med, og vi skal jo også spise nogen ;D

Held og Lykke med opvæksten af kyllingerne.

VH Gunni.

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
« Svar #7 Dato: 26 Maj , 2011, 17:25 »
Tak Gunni

Jeg fik lige taget livet af den ene kylling i ægget  :-[ Så nu piller jeg ikke den næste ! Den pipper i ægget endnu og har lavet et brud i skalden, så jeg må bare vente ::)

Go ide med at mærke den med bulen, den er nemlig allerede mindre synlig.

Sætter man kun faste ringe på dem man vil avle videre på eller er det alle der skal have ring på ??

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 26 Maj , 2011, 17:35 »
Jeg sætter ringe på alle, for med mindre de har graverende fejl, kan det være svært at se i den alder, hvor man skal ringe dem.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #9 Dato: 28 Maj , 2011, 11:53 »
Hellere ringe for mange end for lidt /o den grimme kylling vokser sig måske stor og smuk
Nu tilbage som Johanne Schiødt