Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: udtagningsæt - rustfri (c)  (Læst 621 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
udtagningsæt - rustfri (c)
« Dato: 24 Maj , 2011, 00:09 »
jeg ved det!! jeg ved det!! ::) hvorfor tale om den slags når vi lige nu står med de sødeste små kyllinger  <L- men de vokser jo (heldigvis) og mange bliver til haner  <K og jeg skal kun bruge maks 2 haner!! så resten må blive til søndagsstege og så er det jo at de skal slagtes og tages ud... osv. osv...
Her har jeg så brug for jeres erfaring - sådan en udtagertingest; er det noget I bruger? dur den og HVORDAN bruger man den??
godt forberedt er det halve arbejde ;)

så kom frit frem fortæl - hvad gør I??

mvh
Grethe
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: udtagningsæt - rustfri (c)
« Svar #1 Dato: 24 Maj , 2011, 06:03 »
Udtagertingest? Er det noget man kan købe. Min udtagertingest sidder for enden af min arm. :D
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 24 Maj , 2011, 06:10 »
Den slagteren brugte i sensommeren, da vi var nogle stykker, der fællsesslagtede, var i hvert fald super effektiv. Men han havde jo også "øvet" sig.
Jeg bruger også hænderne.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
« Svar #3 Dato: 24 Maj , 2011, 09:18 »
Hihi, ja bruger også hænderne, men da vi nok kommer op på ca 40-50 dyr der skal slagtes til den tid ... Så. Kunne effektiv måske være nøgleordet ;) jeg troede at man selv skulle tage ud, når man havde prof. Slagter ... Har ingen erfaring endnu ;) ... To høns og én kalkun er ikke rigtig erfaring ;) 
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)