Jeg har ruget en, "skriver en" nøgenhals ud. Den er total enebarn og skal være det i en uge, så kommer der selvskab til den.
Først prøvede jeg at putte den under min bedste rugehøne som gik med små kyllinger som var 14 dage gamle. Hun tog pænt imod den og selv om de andre gik rundt så blev hun ved den lille ny og varmede den fint.
Jeg tog chancen, slukkede lyset og gik i seng. Straks næste morgen drønede jeg ud for at se hvordan den lille havde det -----------------------------------------------------------------------------------------------
ÅHH jeg blev så ked.....den lagde og var helt død, de andre små kyller trådte hen over den så det var jo helt slut.
Jeg samlede den op og den var iskold og jeg var helt sikker på at den var total død, hovedet hang ud over min hånd da jeg gik med den.
Min tanke var at det jo så måtte blive i skraldespanden men så kom jeg til at tænke på at Marianne engang havde genoplivet en kylling som min, ved at putte den ned i bhèn.
Det skulle da afprøves---god tnok var der ikke plads i min bh, og så iskold en lille fyr havde jeg faktisk heller ikke lyst til at putte der ned men jeg lagde den i rugemaskinen, tændte for strømmen og lod den varme op.
Efter en time kunne jeg høre det pippede i maskinen og da jeg kikkede der ned sad den lille kylling og så lidt træt ud men i live det var den.
Nu løber den så rundt her inde hos mig og venter på at der kommer legekammarater til den om en uge.
Så hvis man tror at en kylling er død.....såååå er det altså ikke helt sikkert, måske varme kan oplive den, det er da forsøget værd