Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hastesag hjælp  (Læst 847 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Michael Flinker

• Passiv bruger
Hastesag hjælp
« Dato: 23 Maj , 2011, 08:19 »
Min rugende høne gik fra sin rede da jeg åbnede for lågen i huset. Nu trasker hun rund med flokken på græsplænen. Æggene er alle varme undtagen et. Skal jeg sende hende ind igen, nu har hun været fra reden i 20 min. eller er det fint for æggene at de køler ned. Jeg har ikke haft skruk høner før derfor denne bekymring. :-\
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hastesag hjælp
« Svar #1 Dato: 23 Maj , 2011, 08:23 »
Hønsene ved som regel bedst selv, så mon ikke hun går på reden igen. Hvis man ruger i en fladruger så lufter man jo også æggene hver dag.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Michael Flinker

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 23 Maj , 2011, 08:33 »
Jeg ved godt at hønen hopper af reden fra tid til anden for at spise og få lidt motion. Jeg vidste bare ikke hvor længe hun tager om sine gøremål. Det betyder åbenbart ikke noget at æggene bliver kolde bare hun fortsætter rugningen igen når hun kommer ind. Hvor længe lufter i æggene i jeres rugemaskiner.
Ps. Hun går stadig udenfor, håber hun har styr på det :'(
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 23 Maj , 2011, 08:34 »
Hønen gør som hønen mener det skal gøres, hvis hun kun har ligget kort, så er det helt normalt at hun følger flokken nogle gange i løbet af dagen, og spiser slår med vingerne og skider, og så lusker hun tilbage til ægene, sommetider går der en times tid.
Når rugningen nærmer sig enden er hun ikke væk så længe ad gangen.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 23 Maj , 2011, 08:36 »
Hvis ikke hun går tilbage igen, så kan dine æg også overleve det, hvis du har mulighed for at rige videre hos nogen med en maskine
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Michael Flinker

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 23 Maj , 2011, 09:14 »
Jeg viste flokken tilbage i hønsegården efter ca. 45 min. Rugehønen gik ind i huset for at drikke. Jeg gik ud igen efter noget tid og så lå hun i naboreden. Jeg flyttede hende over på hendes æg igen. Nu må jeg se hvad der så sker.
Jeg burde nok bare lade høne være høne, men man er jo nok lidt mere bekymret som førstegangs forælder  :o
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 23 Maj , 2011, 09:29 »
Michael, du gør det helt rigtigt, holder øje og hjælper, hvis damen lægger sig forkert, der skal nok komme kyllinger :D
Jeg pylrer også om mine skrukker *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk