Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kælne høns  (Læst 8161 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mommark

• Passiv bruger
Kælne høns
« Dato: 21 Maj , 2011, 08:50 »
Hej
vi er på jagt efter et hønse/legehus og så skal vi endelig have høns.
Hvilken race skal vi kigge efter, når vi gerne vil have dem mest muligt tamme?
Er taknemmelig for gode råd!
Vi havde tænkt på ca 6 høns. Er det nok til at de føler sig som en gruppe?
vi er endnu ikke sikre på, om at vi skal have en hane. Vil helst ikke have problemer med naboerne.
Jeg har læst en hel masse herinde. Så resten tror jeg, at vi har check på, ellers er der jo en masse folk her, som jeg kan spørge.
Mange hilsener og tak på forhånd for gode råd.
Hilsen Laila

Offline PrintzDK

• Passiv bruger
Sv: Kælne høns
« Svar #1 Dato: 21 Maj , 2011, 09:22 »
Velkommen på forummet <I er nødt til at spørge om det er store eller dværge i havde tænkt jer? selv har jeg dværgwyandotter, og dem jeg fik som voksne er ikke super kælne, men er ret sikker på at mine 4 kyllinger vokser op og bliver håndtamme, det skal mine tre unger nok sørge for ;D ;D
Ellers er der flere herinde der snakker om hvor tamme orpington bliver, så der er måske også en mulighed.

Held og lykke med de nye høns :D
KH. Klaus

0.2 sorte dværgwyandotter
0.2 gule dværg orp'er
0.2 Marsvin
1.1 Dansk Svensk Gårdhund
1.2 Dejlige unger
0.1 Skøn kone

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 21 Maj , 2011, 09:23 »
Hvor meget plads har i beregnet til høns? - Fordelt på hus/løbe gård. :)

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 21 Maj , 2011, 09:26 »
Dværgkochin eller silke... Hvis de skal være store, så maraner. Det er de mest tillidsfulde høns jeg har mødt.
Mvh Marianne

frida

• Gæst
« Svar #4 Dato: 21 Maj , 2011, 09:41 »
De mest tamme høns jeg har haft, har været faveroller i stor, og en orpington-blanding. Faverollerne havde vi som æg ;) og orpington-blandingen købte vi som stor kylling. Den var vild, voldsom og panisk angst da den flyttede ind her, men efter et års tid blev det den klogeste, mest tamme og bedste høne i verden ;D
Jeg tror, at når man vil have tamme høns, at man skal vælge de racer der er lidt "tunge" i det, så de ikke "flagrer" væk fra en, men er nødt til at blive på jorden. Så er de nemmere at bestikke med lækkerier ;)

Seks individer er en meget fin flok.
« Senest Redigeret: 21 Maj , 2011, 09:44 Fra AnetteJ »

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #5 Dato: 21 Maj , 2011, 09:48 »
Mine Orpington er ekstem tamme. Og generelt lunter Orpington bare stille og rolig omkring, og jeg har ikke bøvl med at de flyver over selv lavt hegn.

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #6 Dato: 21 Maj , 2011, 13:10 »
Mine silker er enormt tamme /o og hanen galer ikke så højt at det genere naboen /o
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline mommark

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 21 Maj , 2011, 20:39 »
Hej
tak for jeres hurtige svar!
Vi regner med et hønsehus på 4kvm, plus læggekasser.  Udenomsarealet deler vi op i felter, så kan vi skifte mellem dem efterhånden. som de får spist dem ned. Vi vil gerne have dem tamme, så at vi kan fange dem ind, da vores grund er ret stor med  ldit skov. Vi er gået lidt væk fra at finde et legehus. vi har set et hus her, som vi finder optimalt. Hvor man kan stå op, have triilebøren under for at rense og hvor hønsene kan gå ind under huset.
I må meget gerne anbefale os en god bog om Høns, især en hvor også sygdomme er beskrevet, så at vi kan gribe ind hvis at skulle være utøj.
Hilsen Laila

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 21 Maj , 2011, 21:48 »
Velkommen ud det åbne her på forum, selv om jeg kan se, du har været medlem her længe :D
Mine gråstribede dværgmaran er så super tamme, at man skulle tro det var løgn. Lige nu har jeg kyllinger i flere aldre, og de flokkes om mig, når jeg går ud til hønsehuset, lige meget hvor de er kommer de susende sammen med deres mødre, og de hopper op i hænderne på mig. Flere af mine høns kan jeg også samle op. Jeg kan varmt anbefale dem som race, der kan blive meget tillidsfuld.
Her til aften sad jeg med et par kyllinger, som puttede sig på mit skød og satte sig til at sove. *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 22 Maj , 2011, 18:40 »
Nu går høns jo selv hjem i seng når det bliver mørkt ..så der er sjældent brug for at fange dem  /o
Med venlig hilsen Søs