Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjæælp alle mine Silker er skruk  (Læst 2617 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline familienjørgensen

• Passiv bruger
Hjæælp alle mine Silker er skruk
« Dato: 18 Maj , 2011, 11:30 »
Er der mon nogen der kan komme med nogle gode råd? Vi er forholdvis nye hønseejere og har ikke helt så meget styr på det med skrukhøner. Først blev vores ene sorte silke skruk. Hende har vi lagt i et aflukke for sig selv. Så var planen at vi ville putte æg under hende når vores andre 4 silker høner lagde. Nu vil det hverken værre eller bedre at de alle de andre også er blevet skrukke og bare ligger der uden at komme med æg... Hvad gør vi? Hvor lang tid kan æg tåle at ligge "udenfor" varme høner? -altså kan man købe æg og putte under dem? Det ville jo være hyggeligt med kyllinger.
Håber på gode råd :o)

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: Hjæælp alle mine Silker er skruk
« Svar #1 Dato: 18 Maj , 2011, 11:46 »
Ihh hvor lyder det hyggeligt! 

Du kan sagtens købe rugeæg og ligge ind under dem. Men vent lige et par dage for at se og se om de nu bliver ved med at være skrukke.
Du kan også købe daggamle kyllinger og putte under dem.
Bare husk at alt det med at putte noget under en skruk skal foregår efter mørkets frembrud ellers kan det gå galt. Og de kan godt blive lidt sure og hakke lidt når man gør det. Men silker plejer at være rimelig fredelige og modtagelige for rugeæg og kyllinger.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 18 Maj , 2011, 11:53 »
Tak for din hjælp  :)
De har nu ligget der i 3 dage, jeg ser det lige an. Hvis jeg nu vælger at købe æg til at ligge under, er det så bedst at jeg køber lidt til dem alle? Og hvis det er kyllinger, kan man så tage en anden race? ex. små vagtler?
« Senest Redigeret: 18 Maj , 2011, 12:04 Fra familienjørgensen »

Offline Mercedes

• Passiv bruger
    • www.123hjemmeside.dk/benz
« Svar #3 Dato: 18 Maj , 2011, 11:57 »
Du kan købe silkerugeæg af mig. 10 kr pr. stk.
Jeg har 4, der er skruk, men har heldigvis et pår stykker der stadig lægger æg. Håber ikke at de får samme ide.. ; ::)
Hilsen Mercedes
0,1,3 sort silker, 1,1,2 Blå silker, 0,6 Perlegrå silker, 0,1 vildtfarvet silker, 1,1,sølvfarvede silker, 0,1, hvid silke, 0,1 gul silke, 2,6, hvid Dv. Silker, 0,0,8 Brahma, 1,0 græsk gadehund, 1,2,7 katte, 0,1 Dansk Varmblod, 1,2 børn, samt en dejlig hønseglad mand.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #4 Dato: 18 Maj , 2011, 13:32 »
Du kan ikke have vagtler sammen med høns men du kan sagtens finde en anden race både som rugeæg og kyllinger.
3 dage, så er de helt sikkert skruk, så gå du bare videre med projekt kyllinger og jeg ville personligt give dem alle nogen uanset om det er æg eller kyllinger, men husk at tænke på om du så har plads nok til alle kyllingerne /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 18 Maj , 2011, 13:34 »
Rugeæg kan snildt holde sig 14 dage, så I kan sagtens købe æg. Hvis det var mine høns ville jeg give dem en 3-4 æg hver, og så glæde mig til om 21 dage.
Både mht. æg eller evt. daggamle kyllinger er racen fløjtende ligegyldig, de vil passe det, det får. Vagtler trives dog dårligt med høns, da høns kan have nogle infektioner, som ikke generer dem selv, men som vagtler kan dø af, men selvfølgelig kan I da også prøve det. Det skal dog siges at vagtler ikke er stationære på samme måde som høns, så når kyllingerne vokser til, vil de flyve/ gå væk, hvis de kan, og I har mistet dem.
Held og lykke med dem.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 18 Maj , 2011, 14:15 »
Hej Mercedes.
det kunne godt være at jeg er interreseret i nogle rugeæg. Men sender du dem? Eller? Har du daggamle kyllinger?

Venlig hilsen Susan

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 18 Maj , 2011, 14:16 »
Hej Alle.
Tak for jeres hjælpsomme svar, jeg blev så meget klogere!! -så er det bare igang med rugningen  :D.

Venlig hilsen Susan