Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: de store kyllinger vil være ude i regn  (Læst 2893 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lolland

• Passiv bruger
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
de store kyllinger vil være ude i regn
« Dato: 17 Maj , 2011, 08:48 »
Mine silkekyllinger, som er fra marts, elsker at være ude i dette regnvejr. Jeg holder dog lukket til dem, da jeg er i tvivl om de kan tåle regnen? I går lignede de små pjuskede kyller, men så ud til at hygge sig gevaldigt i regnen. MEN, kan de tåle det? Jeg tør ikke åbne i dag, da jeg er bange for de bliver syge. Kan nogen fortælle mig, om de selv tænker over det, når de bliver kolde  og skal gå ind, eller skal jeg bare lade dem forblive inde i dette vejr?
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: de store kyllinger vil være ude i regn
« Svar #1 Dato: 17 Maj , 2011, 08:54 »
Mine SMÅ kyllinger, der kun lige har sat fjer vil også være ude - jeg lader dem gøre som de vil, de kan jo altid putte sig under skrukmutter, hvis de fryser. Selvom hun er ved at vænne dem fra...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Lolland

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 17 Maj , 2011, 09:03 »
ja, mine har jo ikke nogen mor, og varmelampen er pillet ned nu, hvor de er ca 12 uger. Men de har en masse halm, de kan gå ind og putte i.
 Har lige været over og kikke til dem, og de står som små raketter, der er  ved at blive affyret ved lemmen, i forventning om jeg skal åbne.
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

karina dj

• Gæst
« Svar #3 Dato: 17 Maj , 2011, 09:55 »
Hvis de var mine ville jeg ta det helt roligt... de er 12 uger og vi har rimelige temperaturer nu  /o

Men min erfaring med silker er lig nul  ;)

Offline Lolland

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 17 Maj , 2011, 19:03 »
De har rendt ude hele dagen. I eftermiddag, har solen været fremme, og de kan jo altså gå ind, hvis de mener det er FOR vådt. Er bare så bange for de bliver syge, de små pus.  :-X
Hilsen Britta

0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter