Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp!  (Læst 3241 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline vuk

• Passiv bruger
Hjælp!
« Dato: 16 Maj , 2011, 15:22 »
Jeg har Kinesiske Dværgvagtler som har lagt 10 æg, som de ikke gider at ruge på, fint nok så kommer de i min nye rugemaskine. Men efter 17 dage er der slet ikke skete noget.
skal der gå længer tid eller hvad. Håber nogen kan fortælle mig hvad jeg gør forkerte

37.6 grader

min rugemaskine http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1202&n=10

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Hjælp!
« Svar #1 Dato: 16 Maj , 2011, 15:37 »
Temperaturen er helt fin.Har du prøvet at lyse æggene.Så vil du kunne se om der kyllinger på vej.
Rugetiden er 16-17 døgn.
« Senest Redigeret: 16 Maj , 2011, 15:40 Fra Lekris »
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline vuk

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 16 Maj , 2011, 15:43 »
Nej har jeg ikke.
Jeg må købe en æglyser

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #3 Dato: 16 Maj , 2011, 16:06 »
Du behøver ikke at betale dyrt for en æggelyser.Jeg bruger en alm. " lommelygte " med 6 stk. LED pærer.Den kan købes for 30-40 kr.Så laver du et "kræmmerhus " (sammenrullet) papir som passer ned over lygten i den ene ende og passer til ægstørrelse i den anden ende.De æg du skal lyse er meget mørke i skallen,så det kan måske være et problem at se noget tydeligt men jeg er ikke sikker.Mine Bob Whiteæg er hvide,så det er meget lettere at se noget i dem. /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline vuk

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 16 Maj , 2011, 16:16 »
Fedt det ville jeg da prøve på ;)

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #5 Dato: 16 Maj , 2011, 18:38 »
Hej Vuk

Der er altså intet unormalt i at æg fra kinesiske dværgvagtler, ligger spredt for alle vinde... Man kan faktisk godt sige, at æggene bare falder, der hvor hønen nu står.... Hvis en af hønsene, så finder på at ville ruge... laver hun sin spartanske rede, samler æggene som hun vil ligge på, og går i gang....

Alle æg lægges i hviletilstand, og kan rent faktisk godt ligge temmeligt længe, før hun samler dem ( Og altså Hvis hun samler dem, hvilket langt fra er sikkert )....

Hun kan godt samle 20 æg, for at ruge, så lidt efter lidt, strittes der nogle ud af reden... Disse æg er døde...
Kan du være rigtigt stille, så kan du ligefrem høre hende, snakke med æggene, og har du så også en god hørelse, kan du ligefrem høre æggene svare.... Man kan altså ikke lade være... Første gang man hører det, med at tænke.... " Det var li'egodt Sa'den ene til den anden "  ;D  ;D  ;D....

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline vuk

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 16 Maj , 2011, 22:26 »
Jamen tak så ved jeg da nogen nyt /o