Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Tja hvad kan man så sige til det ??  (Læst 3935 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
Sv: Tja hvad kan man så sige til det ??
« Svar #15 Dato: 16 Maj , 2011, 16:56 »
Nå ja, men skidt... Vi har jo også hunde....

Så vi kan både Gø & Gokke...

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #16 Dato: 16 Maj , 2011, 16:58 »
Kloge og kloge... ;D Men hyggelige, smukke og fascinerende at kigge på. Jeg ville ikke undvære mine høns og haner. Og så synes jeg faktisk det er en forholdsvis billig  hobby. Man kan få sig et lille hold høns for under 500 kr, og rigtig mange har et lille legehus stående, så det er nemt at komme igang og få prøvet af uden at skulle ofre hele formuen. Noget helt andet er at når man så bliver bidt af hønseholdet, så kan nye huse og indhegninger hurtigt løbe op i en pris der er ude af proportioner med mængden af slagtekyllinger og æg som man får ud af det. Men fornøjelsen ved at holde høns er heldigvis den samme lige meget hvad.  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 16 Maj , 2011, 17:04 »
Høns er ulækre, de flagrer og flyver, de stinker...... de tiltrækker rotter og fluer.
Hvem fanden gider spilde sin tid på så dumme dyr... nå gør du, det forstår jeg bare ikke.

Den har jeg bare hørt mange gange.

Jeg elsker min høns, de er ikke ulækre, de stinker ikke, vi har ikke flere fluer og rotter end før og de flagrer ikke så meget, de lægger dejlige velsmagende æg, man får god suppe ud af hønsene. De giver mig i den grad ro, jeg er vild med at studere dem, de har meget personlighed, de er glade når jeg kommer hjem.

Får desuden også tit at vide jeg er hønseskør, af andre der har høns, som bare er høns... de går under forhold jeg ikke vil byde mine, med ben så tykke som grene pga kalkben....og ingen behandling får de, næh de skal bare lægge æg.... er rystet over det.

Men jeg kan lide at være hønseskør.
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #18 Dato: 16 Maj , 2011, 17:12 »
Kloge tja hvad er nu det for en størrelse og hvordan skal det egentlig måles ? Høns er jo meget gode til at være høns og DESVÆRRE rigtig gode til at tilpasse sig små og kommerlige forhold (burhøns).
Men de kan ikke opfinde en atombombe og måske godt det samme.

Jeg møder RIGTIG mange mennesker på mit job, mennesker fra næsten hele verdenen og for pokker da, der er virkelig mange "ikke skarpe knive" og mange dårlige opførsler....

Og selvom man siger at mennesket er det klogeste væsen på denne jord, ja så tvivler jeg nu på det nogle gange. Meeen det er jo også os selv som påstår det  ;D

Mennesket er i høj grad god til at skabe og opfinde ting, men de er bestemt også gode til at destruere, udrydde, forurene og behandle sine medskabninger kummerligt..
« Senest Redigeret: 16 Maj , 2011, 17:25 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Susanne

• Gæst
« Svar #19 Dato: 16 Maj , 2011, 17:45 »
Jeg kan faktsik osse undre mig.

Vi mærker åbenbart allesammen den dér lidt overbærnede - eller endnu værre - nedladende holdning, der er i forhold til at interessere sig for høns.

Jeg synes, jeg/vi er ret tolerante og forstående i forhold til, at man har forskellige interesser - og at "det der er rigtigt for den ene, er ikke nødvendigvis rigtigt for den anden", men det gølder nok mest det, der lige er oppe i tiden. Og det er høns ikke - ret mange steder, altså!

Jeg er blevet meget bevidst om at "stå ved" min hobby, og jeg knejser lidt ekstra med nakken, når jeg proklamerer: "I aften skal jeg til møde i fjerkræavlerforeningen"

Og hvis jeg ikke havde dem og jer at dele med, ville jeg nok føle mig som en total særling.

Men det har jeg heldigvis  *p

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #20 Dato: 16 Maj , 2011, 18:23 »
Lene, det siger jo mere om sådan et par gutter end om dig.
Jeg fortæller også STOLT, at jeg avler racefjerkræ, at jeg har været Danmarksmester i æg og i øvrigt har fået en ny race til Danmark. Folk smiler måske nok lidt overbærende, men det aftvinger også lidt respekt, og de fleste måber lidt over at der noget der hedder Æg-landsudstilling.
Min holdning er, at hvis vi er stolte over det, vi gør, må det smitte af, omvendt hvis vi står og træder os selv over tæerne, mens vi mumler, at vi holder høns, så smitter det også af.
AL magt til de hønseglade *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 16 Maj , 2011, 18:23 »
Hmmmm.... nu jeg typen der ikke rigtg lader mig gå på af himlende øjne .. måske fordi jeg lidt sætter en ære i at fremprovokere dem i mange forskellige sammenhænge.

Til gengæld er det mig alle naboerne ringer til ang dyrespørgssmål og hvis de har madrester til overs. Jeg er overbevist om at mine kompetencer inden for håndtering af dyr samt interessen for jord til bord emnet har haft stor betydning for hvor let jeg har haft ved at finde både afløser- samt fast job.

Det da fantastisk når man har foræret nogle havehøns til naboerne og en af mændende (der forøvrigt håndterer tusindvis af slagtekyllinger i dagligdagen ) panisk ringer og siger: HJÆÆLP jeg har fået kyllinger !! Hvad gør jeg ?  :D

Mødte jeg et par fyre der griner over min hobby så lader jeg dem gerne gøre det. Kan være de havde brug for lidt oprejsning efter alle dem der kaldte DEM idioter og slog sig for panden når de hørte prisen på deres nyerhvervelse  ;)

Med venlig hilsen Søs

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #22 Dato: 16 Maj , 2011, 18:32 »
Jeg er skam også stolt af min interesse og lade mig ikke gå på, der i mod kan jeg godt provokere lidt i messen når der serveres kylling.

Jeg bliver også tit spurgt om hvordan jeg dog kan nænne at slagte og spise mine egne dyr, det er især angående gederne.

Og dem som mener det er mest synd, de spiser sandelig også kød  ??? men ude af øje, ude af sind.

Der er også alverdens folk fra hele Danmark som ringer til mig, mest om at skaffe høns, men også angående pasning og sygdom.

Det mest pudsige er dog at en fra Lolland Kommune ringede og spurgte MIG om der var nogen regler for om, at høns måtte gå inde hos naboen eller ej !!
« Senest Redigeret: 16 Maj , 2011, 18:35 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #23 Dato: 16 Maj , 2011, 20:31 »
tja, jeg bliver drillet lidt af konen over at jeg sætter mig ind i de ting som interesserer mig, men det er hende der skal ind i hønsehuset og sige goddag til de 2 skrukker når hun kommer hjem fra arbejde. Det er osse hende der husker mig på at jeg skal kigge til mine kyllinger(selvom hun godt ved jeg ikke glemmer det).hun syns osse det er tåbeligt jeg gider og rode i jorden for og lave grøntsager uden brug af kunstige stoffer. Generelt er hun egentlig stolt over det, men tænker nok for meget på hvad andre ville sige.Jeg er sk... ligeglad, for jeg har det godt med det :D
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #24 Dato: 16 Maj , 2011, 20:39 »
400 for en høne, 25000 for en hund, 200000 for en hest..... jow jow, men 12.6 mill for en lap papir der er knap 2 cm2..... det er fanme tåbeligt....IMØ ;)
http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/ompostdanmark/skolekontakt/skolekontakt_verdensdyreste.htm&menufile=/cms/da-dk/menufiles/ompostdanmark.xml&lang=dk

samme er alt omkring fodbold.....

igen IMØ :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #25 Dato: 16 Maj , 2011, 20:47 »
Vi skal da bruge huske at bruge den rigtige forkortelse, så skaber det respekt...

HA

HønseAvler
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #26 Dato: 16 Maj , 2011, 20:51 »
@ Finn

/o /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #27 Dato: 16 Maj , 2011, 20:53 »
Vi skal da bruge huske at bruge den rigtige forkortelse, så skaber det respekt...

HA

HønseAvler

Hehe ja sq vi skal have et logo... et hønse kranium med en vinge på.... eller er det for provo? :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 16 Maj , 2011, 20:59 »
Yep - som Marianne skriver : al magt til de hønseglade  *o

Jeg har endnu til gode at møde "ignoranterne" , men mon ikke det skyldes de ikke når at komme med dumme bemærkninger , inden jeg allerede er godt igang med Houdini og co.s fortræffeligheder  <H
Det er absolut ikke utænkeligt de ryster på hovedet indvendigt , men knæveren kører altså bare når jeg får mulighed for at fortælle om deres personlige særheder , farver på æg , masser af racer osv osv. Mange bliver altså også helt og aldeles paf over at høns ikke bare er høns , er hvide , laver hvide æg og hvad de ellers har af mærkelige forestillinger omkring høns.  Så hvem er egentlig de dumme ?  :D

Ind i mellem er det grineren at komme til og glemme en lille bakke æg hos nogle venner med 2 stk araucana æg i - enten ringer de : "jeres høns er syge" eller siger med det samme : "har i fået fasaner"  ;D

Jeg ææææææææææælsker mine høns.

hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #29 Dato: 16 Maj , 2011, 21:22 »
Da fugle influenza hysteriet var på det højeste, blev jeg hele tiden spurgt af mine kollegarer " hvordan går det med dine høns"

"jamen det går som det hele tiden har gået, nemlig godt" .............. kors hvor blev jeg træt.

Angående logo med hønsekranium og hønsevinge.... forslag modtages gerne. Om det er for provokerende, det er jo så lige det næste "problem" men jeg er vild med ideén. /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af: