Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tja hvad kan man så sige til det ??  (Læst 3918 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Tja hvad kan man så sige til det ??
« Dato: 16 Maj , 2011, 11:36 »
I går på færgen (Rødby-Puttgarden) snakkede jeg med to gutter som havde en hentet en lille 8 ugers Amerikansk et eller andet fornem hvalp med rynker og flad næse i farven blå og hvid broget og med blå øjne.
Til den nette sum af 25.000 kr.

Vi snakkede lidt om at hvis man gerne ville avle osv. og have noget særligt, så måtte man jo køre langt,  i det her tilfælde ca. 600 km. ned i Tyskland og at det også kostede penge..

Og så nævnte jeg jo så at det vidste jeg jo godt, for jeg avler racehøns og der er jo samme problematik med at finde ordentligt nyt blod..... de to gutter begyndte at skraldgrine (og tænkte sikkert "sikke en idiot") og så blev der snakket mere hund   *s

Og ja hvad kan jeg konkludere, høns bliver desværre for de fleste regnet for at være nul og niks værd.....
« Senest Redigeret: 17 Maj , 2011, 07:55 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Diana

• Passiv bruger
Sv: Tja hvad kan man så sige til det ??
« Svar #1 Dato: 16 Maj , 2011, 11:44 »
 *g hvem startede samtalen ? kender den kun alt for godt ... flok sidder bare og glor åndsvagt hvis man begynder at snakke om høns
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 16 Maj , 2011, 11:48 »
Vi (mine kollegarer og jeg) har jo desværre den dårlige vane, at spotter vi nogle søde hvalpe og det er de jo alle, så skal lige hen og dikke dem og så falder man jo i snak med ejeren osse.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 16 Maj , 2011, 11:57 »
Jeg har en veninde jeg holder meget af, men hvis jeg ikke skal rive hovedet af hende, så nævner jeg aldrig mine høns, for de gange jeg har gjort det, så siger hun bare "gok gok", og taler om noget andet, racekatte feks.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #4 Dato: 16 Maj , 2011, 12:09 »
ja det er sjovt nok, men jeg vil så sige at MIN omgangskreds har valgt en overbærende men venlig indstilling og lader mig altid fortælle lidt hønsehistorier. Når de griner, er det mere af selve historien end det er af, at den handler om mine høns. Hr. Juhulie er stille og roligt ved at vænne sig til, at hvis man bare selv er helt vildt glad for sine høns, så er det dét der gælder, ikke om andre kan forstå det. Har endda hørt ham en enkelt gang frivilligt (omend med en smule vrængen og tsktsk'en af sig selv) fortalt, at vi har været på hønseudstilling helt ovre i Jylland  ;D

Hvis nogen kigger på mig med sådan en "BUT WHY?!?!?!"-attitude, bryder jeg ud i sang på egen melodi - engang imellem højlydt, men ellers bare sådan boblende og glad indvendigt: JEG ELSKER MINE HØNS, JEG EEEELSKER MIIINE HØØØ-ØØ-ØNS

De aner ikke hvad de går glip af. Gud, hvor kunne man få mange høns for 25.000. Rejsen til Eksotistan inkl. :)
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline kaj

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 16 Maj , 2011, 13:14 »
Sidder lige og tænker, at nu har vi haft høns i snart 2 år. Det er absolut de nemmeste dyr at have ... overhovedet, tror jeg. Vi har derudover hund og et par katte, men, hønsene giver os de æg vi skal
bruge, og, klarer madresterne. Derudover går de rundt i haven når vi selv er hjemme. Man skal ikke
kalde på dem. De har lært, hvor de må være, og de finder selv ind i hønsehuset/gården, når det bliver
aften. ... Høns er meget undervurderet.
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #6 Dato: 16 Maj , 2011, 14:26 »
Jeg FATTER simpelthen ikke, at der ikke er flere mennesker der har høns! Men når jeg synes de er lidt for lidt modtagelige over for sund fornuft (min fornuft ::)), så vælger jeg dog at konkludere, at det er dem der går glip af noget og ikke jeg ;)

Høns er da bare de nemmeste og mest nyttige dyr man kan tænke sig. Jeg får akut stress, når jeg hjælper til med at lave mad eller rydde op efter en middag hos andre mennesker, og alle de gode rester bare ryger i skralderen! Så bliver jeg til hende idioten, der samler mad til sine høns ::)

Af samme grund er jeg igang med den helt store mission om at udbrede hønseriet i min egen landsby. Udover naboen, så har de ikke helt set lyset - ENDNU <:
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Ann&Jesper

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 16 Maj , 2011, 14:39 »
Har oplevet noget af det samme. Da jeg den anden dag ringede til dyrlægen da Morten Kok var blevet forkølet og rallerede helt vildt.
Dyrlægen var ved, at dø af grin da jeg sagde det var vores hane der var blevet forkølet om han kunne hjælpe.
Blev sku så gal, han betyder faktisk en hel del for os... Hvordan kan dyrlæge tillade sig og sige bare en hane  >:(
1.4 gul orpington
0.1 sort orpington
0.1 sort/blårandet orpington
0.3 legbar orpington
0.1 hvid orpington
0.1 arucana
0.3 sorte dværg silker
1.1 jumbo vagtel
0.1.9 engelsk bulldog
1.0 kanin
1 mand
2 piger

frida

• Gæst
« Svar #8 Dato: 16 Maj , 2011, 14:50 »
Jeg har samme fornemmelse af at blive vurderet som "småskør", når jeg taler om mine høns ::). Når det er venner og bekendte der "himler" med øjnene af mig synes jeg det er ok. Jeg har bedre oplevelser end de har i mit liv ;D ;D ;D
Men jeg har også haft en oplevelse med dyrlægen, som ikke "gad" bruge sin tid på mine høns. Så jeg har "fyret" den dyrlægegruppe. Dvs. de får ikke lov at tjene penge på mine dyr mere, hverken hundene eller chinchillaerne >:( Når jeg under alle omstændigheder skal betale for konsultation osv., så kan det ligeså godt blive mennesker jeg kan lide, der får mine penge ;D

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #9 Dato: 16 Maj , 2011, 15:31 »
Ja, en ting er at man holder høns, men når man så begynder at fortælle at man også avler og udstiller dem og tillige med er dommer......
Så "ryger kæden af, for de fleste"
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 16 Maj , 2011, 16:12 »
samme her, ude på arbejde skreg de af grin da jeg fortalte at der er denne here forum...
folk tror man er skør!
så købte jeg mig "koppen", så nu er der ingen der siger noget, der er endda par stykker der forsigtig spører til lidt af hvert fra fjerkræverden- jo først få de chock, så kommer der ro på det, måske med tiden smitter hønsefeber ;)
godt i er der(så er man ikke alene) /o
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #11 Dato: 16 Maj , 2011, 16:24 »
Høns er vel nok det nemmeste husdyr eller dyr i det hele taget at holde og de kvitterer endda med æg og kød, så vældig praktiske er de osse.

Alle dem som griner og vrænger næser spiser gladeligt æg og kylling.....
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #12 Dato: 16 Maj , 2011, 16:48 »
Til den nette sum af 25.000 kr.

Hvordan i alverden kan nogen finde på at give så mange penge for en HUND!!! Det er da komplet latterligt. Helt ærligt, det er da at smide penge ud af vinduet...Noget i samme stil som folk der kører i komplet umoderne, ældgamle miljøsvinene biler og som kalder dem veteranbiler

Ironi kan være anvendt...

Men er det ikke sådan at hvis man har en hobby, så er det det man går op i,

"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Mico

• Passiv bruger
  • Øvelse gør Mester
    • DeviantART profil
« Svar #13 Dato: 16 Maj , 2011, 16:50 »
Ja, høns er MEGET mer end man lige går og tror. De er kloge, flotte, forskellige og har ver deres unikke personlighed. DET er meget mer værd at høre hønsene klukke rundt i haven end alt og andet i denne vernen. <O

Lyder lidt dumt men jeg syntes at en høne er meget mer værd end et menneske.

Mico.
Ahem. Det er Mico, ikke Micro. Tak :)

Hilsen Mico.

Hønsetegninger og meget mere på --> http://miconutziri.deviantart.com/

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 16 Maj , 2011, 16:55 »
Lad dem grine, og lad dem undre sig.
Hver gang jeg tænder min pc hedder det: " skal du nu på hønsenettet"
Godt at der er en hobby til alle mennesker, jeg forstår f.eks heller ikke dem der gider stå  og se en fodboldkamp. Jeg gør mig ingen ideer om at jeg nogensinde skal kunne lide det /eller prøve det.
Sådan er der så nogle der har det med hønsehold.
Det er jo det der er så spændende ved racen mennesker, vi er så forskellige.
Venlig hilsen
Eva