Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Diskret hane?  (Læst 2895 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ekliptika

• Passiv bruger
Diskret hane?
« Dato: 15 Maj , 2011, 18:58 »
Jeg tror måske godt jeg vil have en hane. For det lyder bare så hyyyggeligt og spændende at få kyllinger. Men, naboen ønsker sig nok ikke særlig meget hanegal på morgenkvisten. Er der nogen der ved om der er nogen slags haner, der er mere lavmælte end andre. Jeg har kun hørt en Orpington for nylig og den havde da en gevaldig stemmepragt :)
0.2 Maran
1.5 Araucana

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Diskret hane?
« Svar #1 Dato: 15 Maj , 2011, 19:05 »
Det er rigtigt at en orpington har en stor stemme, men han galer ikke så tit, derfor betragtes han som en fredelig fyr.
Det siges at Orloff hanen galer en gang om dagen og så er det det, så han var måske værd at se nærmere på.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Mico

• Passiv bruger
  • Øvelse gør Mester
    • DeviantART profil
« Svar #2 Dato: 15 Maj , 2011, 19:21 »
Det ved jeg ikke, jeg har hørt at dværghaner er dårlige fordi at de har en skringer stemme.

Mico.
Ahem. Det er Mico, ikke Micro. Tak :)

Hilsen Mico.

Hønsetegninger og meget mere på --> http://miconutziri.deviantart.com/

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #3 Dato: 15 Maj , 2011, 19:21 »
hvis naboen brokker sig lidt, så vis ham denne og sig at du trods alt ikke valgte denne slags ;)
http://www.youtube.com/watch?v=vRSHH8huHr4

Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 15 Maj , 2011, 19:25 »
Og ellers husk at bestikke med æg :)
De fleste lære ret hurtigt at leve med en hane, hvis man så har en god dialog om emnet og ellers deler lidt ud af fordelene, så er man godt hjulpet :)

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 15 Maj , 2011, 19:41 »
Jeg synes at det er meget forskelligt hvor meget hanerne galer. Selv inde for samme race. Nogen har også solgt en "meget stille hane" som så galede uafbrudt efter at den flyttede til ny hønsegård.

Men hvis det kun er for at få kyllinger og du ellers ikke har nogen interesse i en hane så kunne du jo købe nogen rugeæg fra en anden opdrætter og lægge under din skruk høne, eller evt. i en ruge maskine.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Ekliptika

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 15 Maj , 2011, 19:52 »
Ina: en gang om dagen, det må han kunne leve med. Det er trods alt kun en brøkdel i forhold til hans motorcykelbrø.

Wanda: Du godeste en afskyelig lyd!

Danny: Det har jeg også tænkt, men synes også der er noget charmerende ved at have hele familien samlet:)
0.2 Maran
1.5 Araucana

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #7 Dato: 16 Maj , 2011, 10:20 »
Jeg har en Orpintonhane og en MEGET sensibel nabo. Han har tidligere, da jeg havde Wyandotter, brokket sig gevaldigt over hanegal. Og OK, Wyandotterne galede virkelig meget (vi blev faktisk selv temmelig trætte af det).
Sidste år fik jeg en Orpingtonhane og han er 'stille'. Han har da godt nok noget af en stemmepragt, men det er så ikke så tit han lader den lyde  /o. Og når han galer så er det kun i kort tid af gangen.
Mine høns er inde til kl 9, hvor lemmen automatisk går op. På det tidspunkt har han så stort set 'galet af' inde i huset, hvor han ikke kan høres (hønsene bor inde i en isoleret murstensbygning). Det er sådan så den sensible nabo faktisk har været inde og bemærke at det er dejligt at vi har fået så stille en hane  ;D. Det er ikke engang hver dag at han høre ham gale. Vi bestikker ham så også med både æg og honning, så vi har ikke fået nabokrig på trods af at vi holder både høns og bier i en villahave (godt nok i udkanten af en landsby).
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Ekliptika

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 17 Maj , 2011, 00:05 »
Lyder godt. Men jeg tør nok ikke satse, da mine høns bor i ombygget legehus, det ville nok kunne høres ret godt med sådan en gang "galen af"
Men bier... det var da en god idé ;D
0.2 Maran
1.5 Araucana

karina dj

• Gæst
« Svar #9 Dato: 17 Maj , 2011, 09:47 »
 *g *g *g hold da k... for nogle lunger den har den hane *g *g *g