Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Godt råd søges  (Læst 8031 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ulla

• Passiv bruger
Sv: Godt råd søges
« Svar #15 Dato: 15 Maj , 2011, 21:15 »
jeg tror at det er bedst at du bytter æggene om aftenen , jeg ved ikke om høns har nogen særlig
udviklet lugte sans men de kan godt kende deres egne æg , jeg prøvede at lægge 3 æg fra en anden skrug
ind til en høne der kun havde 5 æg selv , da hun kom tilbage til reden kiggede hun lidt og flyttede lidt rundt på æggene
og da hun lagde sig lå de tre med krydser på , uden for reden, men måske kunne bare ikke lide mit forsøg på at kunne kende æggene
fra hinanden ?
dem jeg har lagt ind om aftenen får lov at blive. :)
0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #16 Dato: 15 Maj , 2011, 21:56 »
Det kommer nok an på skrukkerne, om kyllingerne bliver tamme, jeg oplever at mine kyllinger er ret tillidsfulde, selv om de går med skruk, men det skyldes måske at jeg har brugt meget tid på dem, og at skrukkerne generelt er meget tillidsfulde?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

smilla25

• Gæst
« Svar #17 Dato: 15 Maj , 2011, 22:33 »
Hun sagde ihvertfald ingenting da jeg byttede de første æg ud med golfbolde.... Men bytter golfboldene ud med 6 silkeæg i morgen ;) Hun er en rimelig fredelig høne, så mon ikke det går :)

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #18 Dato: 16 Maj , 2011, 07:59 »
Det har du nok ret i Marianne. Mine skrukker er danske landhøns, og det er jo ikke verdens mest tillidsfulde race. ;) Jeg kan godt være heldig og få lov til at håndfodre dem, løfte dem og kigge efter æg, men  når der først er kommet kyllinger, så er de vildt hidsige og beskyttende. Fint med moderinstinkterne i orden, men det giver altså ikke tamme kyllinger. (Og jeg er blevet nappet i både hænder og fødder her de sidste dage af et par meget sure madammer).
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #19 Dato: 16 Maj , 2011, 16:32 »
Når jeg går ud i til hønsene kommer alle myldrende, kyllingerne vimser om fødderne på mig, og jeg skal gå med slæbende fødder for ikke at træde på dem. Når jeg sætter hænderne ned, hopper de simpelthen op i hænderne på mig, det er bare så dejligt. Så det er en umulighed at være i dårligt humør her, for så er det bare en tur ud til hønsene *p *p *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

smilla25

• Gæst
« Svar #20 Dato: 17 Maj , 2011, 20:19 »
I går aftes tog jeg 6 af silkeæggene fra maskinen og lagde under Elvira. Hun sagde ingenting, og i dag ligger hun stadig på dem, så det er fantastisk! /o

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #21 Dato: 17 Maj , 2011, 22:16 »
Næ, har du også en Elvira? Det hedder min ældste dværgmaran i kobberfarvet også /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #22 Dato: 18 Maj , 2011, 09:52 »
Nina, husk at Elvira sagtens kan passe flere kyllinger end hun kan ruge, så når alle æggene er klækket, så putter du dem alle ud til hende. Nemmere kan det ikke blive ;)

Jeg kan godt forstå du har beholdt nogle i rugemaskinen, når du ikke helt ved hvordan hun reagerer. Det har jeg også gjort flere gange med førstegangsskrukker. Det fungerer fint!

Held og lykke /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk