Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hus til salg  (Læst 1306 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Viola

• Passiv bruger
  • Høns & Whippet
Hus til salg
« Dato: 14 Maj , 2011, 14:13 »
Hej

Så har vi altså sat vores hus til salg.

Vi kunne godt tænke os meget mere plads.  *y

Vi har kik på en jordbrugsparcel.

Kender I nogen der er vild med blomster og en nyt hus fra 2006 så kik forbi Danbolig:
http://www.danbolig.dk/privat/sog-bolig/resultat/vis-bolig.htm?propertyid=R109610&brokerid=222&propertytype=1&searchtype=1&pricerangemaximum=2700000&cityarea=560

Jeg lægger også nogle flere billeder ind af haven lidt senere på sommeren

Mvh Viola
  <O
Fritgående høns af blandede racer

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Hus til salg
« Svar #1 Dato: 14 Maj , 2011, 14:19 »
Sikke et vidunderligt hus /o

Det har bare det problem at grunden er for lille ;D
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #2 Dato: 14 Maj , 2011, 14:47 »
Dejligt hus, men det ligger jo i byzone... det ville give alt for mange problemer for mit hanehold.  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 14 Maj , 2011, 14:53 »
Lækkert hus I har Viola. /o Jeg *k for at I snart får solgt, så I kan komme hen et sted hvor I kan holde flere dyr. Skal I have flere dyr, og har I fundet noget andet at bo i/set på noget andet?
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Viola

• Passiv bruger
  • Høns & Whippet
« Svar #4 Dato: 14 Maj , 2011, 15:10 »
Lækkert hus I har Viola. /o Jeg *k for at I snart får solgt, så I kan komme hen et sted hvor I kan holde flere dyr. Skal I have flere dyr, og har I fundet noget andet at bo i/set på noget andet?

Vi har kik på en 4300m2 grund

Ja vi kunne tænke os at holde et par geder nogle flere høns, urtehave, frugttræer.... osv   ;)

<Q <L <P !n
Mvh Viola
  <O

Offline Viola

• Passiv bruger
  • Høns & Whippet
« Svar #5 Dato: 14 Maj , 2011, 15:13 »
Dejligt hus, men det ligger jo i byzone... det ville give alt for mange problemer for mit hanehold.  ;)

ja, vores nabo er glad for at vores ikke siger så meget
Vi har også isoleret hønse huset og har automatisk låge åbner på. Det hjælper rigtig meget
Mvh Viola
  <O

Offline Viola

• Passiv bruger
  • Høns & Whippet
« Svar #6 Dato: 14 Maj , 2011, 15:14 »
Sikke et vidunderligt hus /o

Det har bare det problem at grunden er for lille ;D
*s

det er det også blevet til os  ;)
Mvh Viola
  <O

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #7 Dato: 14 Maj , 2011, 15:47 »
Man hævder jo at der flytter folk til byerne og væk fra landet for tiden, (hvem der så end kan forstå det) så det skulle da nok være muligt at bytte et dejligt nyt hus med et lille landsted.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #8 Dato: 14 Maj , 2011, 18:59 »
Vi har snart ca. 26000 m2 hobbylandbrug med tilhørende skov til salg - du kan da ikke nøjes med sådan en bette parcel på 4300 m2...   ;)

(Til alle dem, der så tænker "Hvad nu" - der kommer en forklaring senere i en anden tråd...)
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #9 Dato: 14 Maj , 2011, 19:33 »
Du kan da ikke nøjes med lige under en tdr. land til alle de dyr du gerne vil ha'  ;D
Slet ikke hvis der stadig skal være plads til fliser og vand, så er de omkring 5 tdr. land Morten taler om mere realistiske  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 14 Maj , 2011, 19:49 »
4300m? alt for lidt, vi har 10.000 og er begyndt at være for småt. Vi er flyttet fra lejlighed ude på landet, min mand har altid ønsket mere end 1 ha, men jeg mente det var rigeligt. Nu efter knap 9 år kan jeg godt se pointen ;) fliser, stald, legepladsen, bålplads, frugthaven, grøntsagshaven, drivhuse, hønsehuse,  nogle juletræer... og så er der ikke plads til mere
1 ha mere ville være dejligt.
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Viola

• Passiv bruger
  • Høns & Whippet
« Svar #11 Dato: 14 Maj , 2011, 20:32 »
4300m? alt for lidt, vi har 10.000 og er begyndt at være for småt. Vi er flyttet fra lejlighed ude på landet, min mand har altid ønsket mere end 1 ha, men jeg mente det var rigeligt. Nu efter knap 9 år kan jeg godt se pointen ;) fliser, stald, legepladsen, bålplads, frugthaven, grøntsagshaven, drivhuse, hønsehuse,  nogle juletræer... og så er der ikke plads til mere
1 ha mere ville være dejligt.

Du kan da ikke nøjes med lige under en tdr. land til alle de dyr du gerne vil ha'  ;D
Slet ikke hvis der stadig skal være plads til fliser og vand, så er de omkring 5 tdr. land Morten taler om mere realistiske  /o

Nej det har I nok ret i, vi kikker også efter en nedlagt hobbylandbrug o.lign. omkring Odder og Århus :D

Vi har snart ca. 26000 m2 hobbylandbrug med tilhørende skov til salg - du kan da ikke nøjes med sådan en bette parcel på 4300 m2...   ;)

(Til alle dem, der så tænker "Hvad nu" - der kommer en forklaring senere i en anden tråd...)

Lyder spændende.  <+
Mvh Viola
  <O

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #12 Dato: 15 Maj , 2011, 08:08 »
Vi har jo også vores hus til salg, men indtil videre ikke nogle realistiske købere, dvs. de grunde, vi har ekstra i forbindelse med huset, er der mange, der er interesserede i, men de bliver IKKE solgt, før huset er solgt.
Held og lykke med jeres planer.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #13 Dato: 15 Maj , 2011, 08:20 »
altså huset siger mig ikke noget, jeg er mere til gamle huse , men hold da maugle en have...... med den have kunne jeg næsten nøjes med den lille pavilion som bolig, man går da ikke ind med sådan en skøn oase :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.