Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Leksikonet ( opdrætterlisten )  (Læst 4591 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lysager ( Michael )

• Passiv bruger
Leksikonet ( opdrætterlisten )
« Dato: 13 Maj , 2011, 16:04 »
Hej alle forum medlemmer

Efter at se antallet af medlemmer stiger og stiger herinde /o Efter hver hønse begivenhed nu som Gavnø

Tænkte jeg om dffs opdrætterliste er opdateret for nyligt ? Eller om man kunne under racebeskrivelserne skrive Hvilken forums medlem der opdrætter hvad, synes selv dette kunne være en god ide ;D ved godt det kræver en del, men ville være nemt for alle medlemmer at finde nye racer og hvem der opdrætter dem og hvor.

Bare et lille forslag.

Hilsen Michael

Bedste hilsner Michael

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
Sv: Leksikonet ( opdrætterlisten )
« Svar #1 Dato: 13 Maj , 2011, 23:18 »
Hej Michael!
 Det er op til medlemmerne om opdrætterlisten skal være opdateret. Sker der ændringer i ens hønsehold, skal man bare sende en PM til Finn så skal han nok ordne det. Og dit andet forslag vil jo ikke løse problemet. da det stadig vil være os der skal sørge for at meddele en ændring.  ;)
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #2 Dato: 14 Maj , 2011, 07:40 »
Det er Børge der styrer opdrætterlisten
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?action=profile;u=9

Den er sidst rettet i 4/5
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=661.0

Men jeg vil opfordre til at gøre som Egon siger. Både melde til og fra (altså ikke samtidig...)
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
« Svar #3 Dato: 14 Maj , 2011, 07:56 »
Er opdrætterlisten kun for 'seriøse opdrættere' med øje for udstilling?!? Eller er den også for os med havehøns?!?
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 14 Maj , 2011, 07:58 »
Ud fra det jeg lige har set igennem er den for alle - det er en orientering om hvilke medlemmer herinde der har den pågældende race så man evt kan sende en pm til vedkomne - prøv linket til opdrætterlisten og se efter hvad der står
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #5 Dato: 09 Juni , 2011, 23:29 »
Lige et tillægsspørgsmål! Hvor ofte opdaterer du listen Børge  ???  Naturligvis forudsat der er noget at opdatere.
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 10 Juni , 2011, 06:04 »
Jeg har lige kikket listen hurtigt igennem, og jeg vil da gerne opfordre ALLE til at kikke den kritisk igennem, for jeg kunne da se at en del (mig selv incl.) mangler at få opdateret.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 10 Juni , 2011, 06:13 »
Det er både seriøse og havehønseholdere, det er mest for at man ved hvor hvad går henne af, så man kan kontakte folk hvis man er interesseret i noget bestemt ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 10 Juni , 2011, 07:56 »
En opdrætter liste er en rigtig god ting, men kun HVIS den bliver opdateret. Ellers er den ikke til meget nytte.

Jeg har før prøvet at ringe til nogen, hvor jeg får fat i enken til en opdrætter, som har været død i årevis. Eller ringet til folk som ikke har haft høns de sidste mange år. ???
Ingen af delene er videre heldigt..faktisk er det spild af tid og tlf. penge.

Så som Marianne skriver,  kig på listen og få opdateret den.... jeg har lige sendt til Børge, for jeg havde også lidt ændringer.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #9 Dato: 10 Juni , 2011, 07:59 »
Børge får noget at give sig til de næste par dage  ;)
Jeg har nemlig også lidt ændringer......
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.