Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: høne fra 2007  (Læst 1633 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Brolykke

• Passiv bruger
høne fra 2007
« Dato: 12 Maj , 2011, 11:44 »
En af mine ældste høner er begyndt at halte og lægge æg - næsten - uden skal. Ja, nogen gange kan hun end ikke selv rejse sig fra reden uden ægget går i stykker.

Jeg tror selv at hun mangler D-vitamin og derfor har fået ondt i knogler og ben for hun vil gerne ligge ned. Jeg ved også at øksen nok er den bedste udvej, men er det slet ikke noget at gøre for at give hende lidt mere kalk end det de får alle sammen? Det gives normalt sammen med D-vitamin, men hvor meget og hvordan. Hun har "tjent" mig godt og hun er en sød høne som jeg gerne vil beholde til hun ikke kan mere. Men det er måske nu!

Venlig hilsen
Mange hilsener Brolykke

Offline Lærke M. P.

• Passiv bruger
Sv: høne fra 2007
« Svar #1 Dato: 12 Maj , 2011, 12:06 »
I nogle foderstoffer kan du købe kalkpulver, og tilsætte i foderet, måske var det en ide?
 *k for at hun kommer sig  :)
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
1.3.10 Dværg-orpingtoner, gul/sortsømmet
0.1 "Marloff"
1.3.9 *Britisk lavendelfarvet Araucana*
2.1 Vildtfarvet haleløs øretuft (bedre kendt som Araucana ;) )
0.3.1 Hellevadhøns
0,1 Dværg-Punker (Krydsning mellem silke og kochin)

Offline G. Lausen

• Passiv bruger
  • Grafitti :)
Sv: høne fra 2007
« Svar #2 Dato: 12 Maj , 2011, 13:22 »
havde en lidt over 4 årig høne sidste år, hun havde haft et godt liv og havde masser af personlighed - så det var trist at hun skulle herfra, men hendes æg blev også tynd-tynd-tyndskallede og gik let istykker, hvilket er et kæmpesvineri i redekasserne (har ikke forsvindingsreder) så jeg valgte at sige farvel! Tosset som man bliver glad for de små kræ! Men 4 gode år er vel ok for en høne :)
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)