Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kyllingeejer for første gang  (Læst 633 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MKold

• Passiv bruger
kyllingeejer for første gang
« Dato: 10 Maj , 2011, 19:40 »
Ja hønseejer er jeg ikke endnu... Men jeg er lige blevet kyllingeejer til 6 lys sussex og 6 new hampshire ;D Er bare så glad. Der er bare lige det at vores hønsegård ikke er blevet bygget endnu, så de bor lige midlertidig hos en venlig sjæl med hønsegård. Imorgen bliver vi vist nødt til at lave noget midlertidig bolig til dem herhjemme, vores to tøser (8 og 6 år) snakker jo ikke om andet end kyllinger og om hvornår de kommer helt hjem...
Mvh Marianne
0.2 New hampshire
0.2 Vorwerk
0.2 Guldrandede wyandot
0.0.4 Skånske blomsterhøns
0.0.4 New hampshire

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: kyllingeejer for første gang
« Svar #1 Dato: 10 Maj , 2011, 19:44 »
Det er bare så spændende for sådan 2 tøser i den alder at have fået kyllinger, ja og såment også drenge.
Jeg har et rend af unger her på matriklen efter vi har fået høns for et par måneder siden. Og gud hvor er det bare sjovt at lære ungerne om kyllingerne og alle hønsene.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: kyllingeejer for første gang
« Svar #2 Dato: 10 Maj , 2011, 19:55 »
Hvis de er meget små så skal du i deres midlertidige bolig/gård sørge for at der er net over, hvis ikke du vil risikere at de bliver taget af skader osv. bare en oplysning, og lukke dem i hus om natten, men det ved du sikkert godt... Tillykke med dem
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn