Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Udrugning på Bryndum skole  (Læst 6507 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Udrugning på Bryndum skole
« Svar #15 Dato: 25 Maj , 2011, 11:51 »
Så er der nyt fra skolen :D

Jeg er lige kommet hjem efter at have været ovre for at lyse æggene igen. Det foregik på samme måde som sidst, men med en del flere spørgsmål idag, så det blev lige en tur på lidt over en time, men det gør nu ikke mig noget, jeg syntes bare det er hyggeligt :D..

Vi lyste samtlige æg og fik bekræftet at der var en del tomme imellem, men nu er æggene selvfølgelig også blevet transporteret.

28 æg blev lagt tilbage i maskinen med helt sikre levende kyllinger i og tre blev lagt i som tvivlere.

De 28 befrugtede og levende kyllinger fordeler sig på 8 racer. Der var følgende:
6 brakel, 6 hollændere, 1 orpington, 3 araucana, 4 new hampshire, 2 wyandot, 2 sebright, 4 landhøns, så det er fint nok. De tre tvivlere var: 1, maran, 1 wyandot og 1 toppet hollænder. Håber der kommer 20 kyllinger, der skulle gerne værre en til hver, hvis ikke, så har jeg en nødplan herhjemme, men det er kun til nødstilfælde. Skal på skolen igen mandag, tirsdag og onsdag, måske også i kristi himmelfart, men det er kun hvis det ikke ser fint nok ud onsdag ;)

Ud af dem jeg smed ud var der nogle som var døde undervejs. 2 sebright, 1 silke, 1 maran og en toppet hollænder, men det er jo hvad der sker :D

Glæder mig til på mandag!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #16 Dato: 25 Maj , 2011, 13:36 »
En til hver ?? det er vel ikke alle elever som har mulighed for at holde høns.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 25 Maj , 2011, 13:39 »
De skal ikke have dem med hjem, men de har "fået" en kylling hver på skolen som de skal have fremtil de skal på sommerferie. Derefter flytter de her hjem og bliver så efterhånden solgt. De har allerede givet dem navne.
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #18 Dato: 25 Maj , 2011, 13:43 »
Orvkaj  :D jeg synes nu stadig at det er et rigtig godt projekt...  /o Så kan de unge mennesker også se hvordan en kylling opstår.

Gid der var mange flere unge som dig Mikkel, for så ville jeg bestemt ikke være bekymret for racefjerkræets fremtid.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Susanne

• Gæst
« Svar #19 Dato: 25 Maj , 2011, 13:53 »
....og heller ikke for menneskehedens frmtid  /o

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 25 Maj , 2011, 14:12 »
Tak  /o

De skulle lige høre hvornår de så kunne forvente det første æg, eller hvornår de måtte spise dem, men det fik de pænt at vide ikke kom til at ske mens de var på skolen, for man kunne jo ikke spise de små kyllinger ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #21 Dato: 25 Maj , 2011, 14:46 »
Jeg har fuldstændig overset denne tråd, men hvor er jeg da bare super glad for at se, at der er fuld gang i dit projekt!

Mikkel, jeg er fuld af beundring! Tænk at du gør det her, helt uden betingelser. Vi mangler en "smily" som bukker sig ydmygt i støvet ;D

I stedet kan du få  /o /o *b *o *l *p *y *h *o *y *l *p *b <M *b *o *b *o *p *y *l *p *h *b <M <I <M *b *h *o /o <M *b *h *p *y *p *y /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 25 Maj , 2011, 15:14 »
Tak Tanja, hvilke betingelser skulle jeg dog stille? Den største glæde jeg selv kan få ved projektet er at ungerne syntes at det er sjovt og se dem glæde sig over det, og det får jeg mange gange igen ved at bruge lidt tid derovre :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #23 Dato: 25 Maj , 2011, 15:15 »
Tak Tanja, hvilke betingelser skulle jeg dog stille? Den største glæde jeg selv kan få ved projektet er at ungerne syntes at det er sjovt og se dem glæde sig over det, og det får jeg mange gange igen ved at bruge lidt tid derovre :D

Det ved jeg godt, Mikkel! Men sådan er der bare ikke mange mennesker der er /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 25 Maj , 2011, 15:43 »
Det er selvfølgelig rigtig nok ;) Jeg glæder mig til at se deres ansigtsudtryk når vi sætter et par æg i vand på mandag, de kommer da til at dø af grin!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 25 Maj , 2011, 18:58 »
hold da helt op hvorfor findes der ikke en som dig i hver en lille by... hvor er det super fedt.... /o
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 25 Maj , 2011, 20:11 »
Det er et godt spørgsmål, for det er noget flere burde gøre, ungerne har godt af det og syntes at det er veldigt ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 31 Maj , 2011, 23:13 »
Vil ikke lige svigte denne tråd :) Kyllingerne er begyndt at hakke hul. Der var faktisk allerede hul på en New hampshire igår morges, så ungerne syntes det var vildt sjovt at lytte til æggene. Her til morgen kunne de nærmest ikke snakke af bare iver over at fortælle at de kunne se en kyllings næb og en andens øje osv.. Da jeg tog hjem igen kl. halv ni gik der kun en lille time, så fik jeg en sms hvori der stod: " Så er den første sorte kyllinge ude af ægget. Hilsen 0.B" 1 + 2 klasserne render også og kigger med og imorgen formiddag kommer skoleinspektøren også og vil se hvad det er for noget vi har gang i :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 31 Maj , 2011, 23:20 »
Fantastisk, Mikkel   <L <L <L
Og så får du lige denne    *b for projektet!
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik