Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Thailand vil eksporte fersk kylling til EU  (Læst 1052 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Thailand vil eksporte fersk kylling til EU
« Dato: 18 Juli , 2008, 15:40 »
De thailandske myndigheder vil næste måned komme med forslag til regler omkring segmentering overfor 6 store importører, EU, Japan, Singapore, Sydkorea, Hong Kong og Taiwan. Formålet er at Thailand igen kan få lov til at eksportere kylling der ikke er varmebehandlet til disse lande, selv om der er fugleinfluenza i Thailand. De har indført systemer, hvor der hævdes at være biosikkerhed, sporbarhed og håber på den måde at få lov til at eksportere til de andre lande.
Bangkok Post

Som beskrevet HER så stoppede eksporten fra Thailand efter et udbrud i 2004, hvor udbruddet i et stykke tid blev skjult for befolkningen i Thailand og udlandet af de thailandske myndigheder og Charoen Pokphand (fjerkræerhverv) i Thailand.

Det er helt klart at drivkraften bag Thailands ønske om segmentering er et få lov til at eksportere igen.

På den ene side er det glædeligt at der endelig kommer gang i forsøget på at få segmentering anerkendt, selv om det er Thailand der presser på, så må det også virke den anden vej. Det kan betyde at argumentet for at pålægge hobbyfjerkræ restriktioner for erhvervets skyld falder væk. På den anden side så har jeg stor skepsis overfor om Thailand denne gang har til hensigt at overholde reglerne og rent faktisk informere om når de får udbrud i de besætninger, eller om de som sidste gang vil forsøge at skjule dem. Jeg vil i hvert fald håbe at EU's inspektører ikke lader sig narre som sidste gang og har lært lektien.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Kate

• Passiv bruger
Sv: Thailand vil eksporte fersk kylling til EU
« Svar #1 Dato: 19 Juli , 2008, 09:10 »
Jeg tror desværre ikke, at myndighederne er klogere siden sidst. Jeg er bange for, at der er meget politik i det her....

Men vi må krydse vores fingre og håbe at der bliver tænkt på vores (og vores fugle) ve og vel !!
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste