Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Har jeg købt hønen i sækken?  (Læst 5002 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jeskasper

• Passiv bruger
Har jeg købt hønen i sækken?
« Dato: 08 Maj , 2011, 10:23 »
Jeg har, for lidt mere end 2 uger siden, købt 1,4 Danske Dværglandhøns. Hønerne skulle være fra foråret 2009, og de skulle efter sigende være æglæggende. Jeg har dog ikke fået ét eneste æg endnu - og hanen galer aldrig. Er det høns jeg har købt eller udklædte solsorte?  ;D Nej, spøg til side - er det normalt at der går så lang tid før de lægger æg - eller er de her høns allerede for gamle?  ??? Min naboerske købte høns en uge efter mig og har allerede fået en lille snes æg.
« Senest Redigeret: 08 Maj , 2011, 10:39 Fra jeskasper »
0,1 dv Welsumer
0,1 dv danske landhøns

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Haer jeg købt hønen i sækken?
« Svar #1 Dato: 08 Maj , 2011, 10:30 »
Kommer dine og din nabos høns samme sted fra? - for så kunne det selvfølgelig godt se lidt underlig ud.
Men ellers er det helt normalt, at høns holder en kortere eller længere pause efter en flytning. Afleverer ofte lige de æg de har i sig/undervejs (der er tale om få æg), og så stopper de i en periode.
« Senest Redigeret: 08 Maj , 2011, 10:32 Fra Rudy, Schæferholm »

Offline jeskasper

• Passiv bruger
Sv: Haer jeg købt hønen i sækken?
« Svar #2 Dato: 08 Maj , 2011, 10:37 »
Hej Rudy og Søren,

Tak for svarene. Nej, mine høns og naboens kommer ikke samme sted -men overvejer at æde min stolthed og hente et par høner hos hendes leverandør også.  :-\

Og nej, de har ikke lagt et eneste æg siden jeg fik dem.  /d
0,1 dv Welsumer
0,1 dv danske landhøns

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Har jeg købt hønen i sækken?
« Svar #3 Dato: 08 Maj , 2011, 11:53 »
Som min tidligere gamle nabo sagde på bredt midtsjællandsk, så kan der gå "halvtreeeeedje mååååned" inden høns kommer i lægning efter en flytning! Tålmodighed...
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 08 Maj , 2011, 14:04 »
Oooork ja ..... de fleste høns hos mig holder pause i tide og utide ...både nye og gamle ...så tålmodighed er en dyd  ;)
Med venlig hilsen Søs

Offline jeskasper

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 08 Maj , 2011, 14:29 »
Ungerne vil bare så gerne se de der æg vi har sagt kommer ud af de der høns der. :)

Halvtredje måned - det må så være 2,5. Så er vi jo helt henne i juli. Så kan de lige nå at lægge et par stykker inden vinterpausen. :)
0,1 dv Welsumer
0,1 dv danske landhøns

Offline Hebber

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 08 Maj , 2011, 17:53 »
Vi har lige prøvet at der gik 2,5 mdr. inden vores nye høns lagde æg lys sussex. Der har været æg hver dag siden de startede.

Vi har før købt æglæggende høns hvor det ikke tog så lang tid.

Susanne
1.6.9 Lys Sussex, 3,3 dværg Wyandot, 0,04 blandingskyllinger sussex/dv. wyandot 2.1.2 firbenede musefangere 1.0 lys Golden Retriever 0.1 ægtefælle

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #7 Dato: 09 Maj , 2011, 15:12 »
Mine første høns var også danske dværge, og de holdt en helt vild lang æglægningspause da de flyttede herhjem. 2-3 måneder. Jeg var også helt sikker på at jeg var blevet narret. Men de kom sig, og viste sig desuden at være fremragende rugehøns. Og mage til selvsikker lille hane skulle man lede længe efter. Han styrede barnevelderne med sikker stil, selv om de vejede godt 4 gange så meget som lille Holger.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline jeskasper

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 10 Maj , 2011, 15:56 »
Hanefar er begyndt at gale - og damerne har været på superviseret tur uden for volieren i dag. Turen gik med lidt skraben og hakken - og så fandt de ellers en skyggefuld plads hvor de har ligget indtil klokken 15. Nu er de selv gået hjem for at spise og drikke og hanefar galer om kap med en hane i nabolaget. Det skal nok gå. :)
0,1 dv Welsumer
0,1 dv danske landhøns

Offline Jytte

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 10 Maj , 2011, 16:15 »
Jeg købte 1.2 wyandotte for nogle år siden, den ene høne har ALDRIG lagt et æg, de er fra 2009, men jeg må ikke slagte hende, da Jørgen syntes at den er så pæn  :o
Den er tværstribet og han syntes at den ligner hans p/s mellem schnauzer, den er hverken tam og noget andet hyggelig, bare stribet!!!!
Blandet landhandel, dog med Hollandsk toppede, stor race som ren avl.
1.1 riesenschnauzer
1.0 Tålmodig ikke hønse mand