Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Fransk silkehøns...i tonsvis  (Læst 1961 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Steen S. Nielsen

• Passiv bruger
Fransk silkehøns...i tonsvis
« Dato: 07 Maj , 2011, 13:06 »
Med risiko for at dette allerede har været oppe at vende i forum vil jeg nu alligevel henlede jeres opmærksomhed på denne hjemmeside: http://www.ornement.fr/ Scrol lidt ned og tryk på " photo l'elevage " . Et silkehønseri! Er der nogen der ved hvad det handler om. Er det til spisekyllinger? Er det kun til raceavl eller hvad bruger de flere tusinde silkehøns til? De ser ellers fine ud, dejlige fjertykke og nuttede. Lige før man overvejer at få et par stykker.  ;D
Vild med store tværstribede Plymouth rock og dværgkochin

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Sv: Fransk silkehøns...i tonsvis
« Svar #1 Dato: 09 Maj , 2011, 00:15 »
Aj hvor ser det vildt ud... Kan ikke give dig svar på dine spørgsmål men tænk en drøm at "vælte" sig i silkehøns ;D
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Diana

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 09 Maj , 2011, 09:45 »
det handler om salg produktion og udvikling af silkehøns.

Oversættelse fra Fransk til Dansk

Velkommen gæst! Du kan logge ind, eller at blive holdt underrettet om salg, du kan oprette en konto på dette websted (gratis).

Avl pynt opdrætter ELSANOR
Neger-Conservatory of silke / silke Hen-skæggede stor race

eksklusive salg af vores produktion af hjemmesiden og / eller telefon.
af sundhedsmæssige årsager er det ikke muligt at besøge gården eller endda til at se dyr,
det er nytteløst at komme ind, hvis du ikke går (i tilfælde af modtagelse af ordre).

Elsanor dine motiver leveret til dit hjem for 09,24 € (se side dyr transportomkostninger)
New -> Levering muligt i Belgien fra 2011 til 29,9 € Ny telefonnummer: 02 97 45 42 96
rådighed 7 / 7 10:30 til 14:30;

Engelsktalende: onsdag, fredag, lørdag.

Se vores Kvalitetscharter Elsanor

Billeder af dyr, der opdrættes

Online i øjeblikket: 14 uger & Young Chicks
Overførsel af kyllinger hver onsdag, hver tirsdag og onsdag for aldre 14 uge.
overførsel af kyllinger hver onsdag indtil April 27, 2011.

alle billeder af salonen landbruget 2011 Paris her:
 Fair Beaucroissant - På lørdag 16. og søndag 17 april 2011
2 leverandører vil være til stede: Hr. Sébastien Beaucourt
(La Ferme des Elavanches)
 Hr. Le Borgne Gaetan
(Wings & ham)

Fra 2011 negeren silke / silke høne landbrug "Wings & Ham" vil blive leveret af Elsanor,
arbejder i partnerskab vil opfylde de samme emner som charter Elsanor de emner, som vi tilbyder.

Til dette efterår et nyt hold står til din disposition:

Sylvain (kommercielle), Brigitte (tekniker)
Violaine (ansvarlig repro), Cyril (manager), Michel (insemination)

Seneste opdateringer: gennemførelse af et kvalitetscharter Elsanor, Start af dyr salg af udstyr, nye satser: Satser Transport Dyr

Takster fastsat af antallet af tilgængelige emner efter farve og køn, i overensstemmelse af vores kvalitet charter Elsanor

Fra foråret 2011 (efter Paris Motor Show) vil blive tilbudt unge kyllinger og en minimumsalder på 14 uger (som vil være vores nye standard for aldersgrænsen for salg)

Foreslåede metoder salg til unge:
Levende dyr salg: endnu ikke fastlagt € / enhed, ikke vist på kameraet, stribede og findes på en begrænset mængde.
Dyr med fotos: endnu ikke fastlagt € / enhed (med forbehold for ændringer afhængigt af emnet), stribede synligt på billedet for at vælge dit kæledyr under salgsmålene på 30 til 80 personer til rådighed kontinuerligt.
Kæledyr bud: auktionens start til endnu ikke defineret € / enhed buyout mulighed for at endnu ikke defineret € / enhed (med forbehold for ændringer afhængigt af emnet), synlige på kameraet og banded, solgt på auktion i henhold til tidsplanen for auktion fag i auktioner er de bedste fag blandt partier (kvalitet-tilknyttede standard).

alle de udbudte fag er i overensstemmelse med vores kvalitet charter Elsanor

ornement.fr Cyril Nevot på France 2 wd.
elsanor ornement.fr kyllinger Negro septembre10 silke.

elsanor ornement.fr æg Negro septembre10 silke.

En stor tak til Igor for hans hjælp til at oprette denne hjemmeside
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 09 Maj , 2011, 10:00 »
Der er nu ikke noget som maskin-oversættelser. (tak for den, Diana - det giver da både en ide om meningen og et godt grin)
Neger-silker er således et hidtil ukendt begreb hos os.
For slet ikke at tale om dette dybe udsagn, som jeg nok vil bruge lidt tid på at fundere over:
"det er nytteløst at komme ind, hvis du ikke går"

Og tænk så lige.. et silkehønseri... der åbenlyst sælger kæledyr! Det er altså cool!

GKV

• Gæst
« Svar #4 Dato: 09 Maj , 2011, 11:42 »

Og tænk så lige.. et silkehønseri... der åbenlyst sælger kæledyr! Det er altså cool!

Ja og læg så lige mærke til prisen 29,9 Euro for en kylling på 14 uger, der kan vi lære noget!!!!

VH Gunni.

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #5 Dato: 09 Maj , 2011, 16:59 »

Det er næsten ikke til at bære også må man ikke komme og kikke.

Kvaliten ser ud til at at være ok og så har de mange farver hvilket gør det mere spændende, det er lige før man skulle køre en tur til sommer for at hente lidt kyllinger selv om prisen er lidt høj.

Er der nogle her på forum der kan skrive og spørge om de sælge rugeæg for jeg kan ikke fransk  og det med engelsk er heller ikke min stærke side.

Har set de små vidioklip der er på siden, selv Brahamer er med i studiet, mangler bare lidt oversætning.

Tommy

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 09 Maj , 2011, 17:58 »
Giv mig E-mail adresse ,så kan jeg godt sende en E-mail for dig Tommy.Ville også gerne ringe for dig,men Rikke vil dog ikke give mig lov(Telefonregningen suk,suk,suk)  :)
mvh Jesper

Susanne

• Gæst
« Svar #7 Dato: 09 Maj , 2011, 18:20 »
Min mand kører til Frankrig på torsdag, så jeg har været inde og nær-læse. (Jeg kan en smule fransk)

Han vil nemlig gerne købe rugeæg med hjem til mig eller andre i silkeklubben.

Men:

De sælger ikke rugeæg. Kun 14-ugers kyllinger.

Det er stor race, og alle er med skæg.

Priserne varierer fra omkring 30 Euro helt op til 44 Euro for en 14-ugers kylling.

Hønseriet ligger i Bretagne (nordvest-frankrig)

Det ku ellers ha' været spændende  :D

(Jeg er igang med at undersøge om der er andre, der sælge silkeæg i Frankrig, så måske lykkes det at få en portion æg fragtet til Danmark. Men det er jo også avlssæson der, så måske er der ikke mange, der vil sælge. men jeg prøver lige  :D )

« Senest Redigeret: 09 Maj , 2011, 18:25 Fra Susanne »

GKV

• Gæst
« Svar #8 Dato: 09 Maj , 2011, 18:22 »
Jeg vil da gerne telefonere dertil på Onsdag og spørge om rugeæg, men jeg tvivler på, at de sælger det. Efter hvad vi har kunnet læse os til, køber de selv æg og høns til avl hos forskellige gode udstillere og opdrættere.

Vi har også læst det sådan, at de er holdt op med at sælge/sende daggamle kyllinger og kun sælger 14ugers af hensyn til kvaliteten.

Jeg vil samtidig spørge til hvad det vil koste at sende dem til DK, men jeg tror det er ret dyrt ( alt efter hvis pengepung det er)

Vi sad og kikkede på billeder af de forskellige farver og det slog os, at en del af dyrene var lidt lange i ryggen og havde lidt lav haleansats. Dette skal ikke tages som en kritik for billeder er utaknemmelige og det er fantastisk, at se så mange gode dyr samlet på et sted.

VH Gunni.

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 09 Maj , 2011, 19:19 »
Pas nu på Tommy du ved billeder  ;)
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Steen S. Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 09 Maj , 2011, 20:44 »
tak for oversættelsen. Tænke sig at det kan løbe rundt med salg af silkehøns i den målestok. Var det ikke noget for en af jer landmænd med al jeres dejlige plads. En lille hyggelig nicheproduktion.
Vild med store tværstribede Plymouth rock og dværgkochin

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
« Svar #11 Dato: 09 Maj , 2011, 21:40 »
Hej

@ Susanne  Det ville været rigtig fint hvis du kan finde lidt æg i Frankrig.
Der er en Fransk specialklub for silkehøns det kan være de har nogle for bindelser, kan ikke lige finde deres hjemmeside.

@Gunni  Der sker jo ikke noget ved at høre dem, det kunne jo være, når det var til DK at de så ville sælge æg da vi ikke kan få kyllinger sendt.

Hvad angår type og farve, så ved jeg godt billeder kan snyde og de ikke sælge lige af dem de har på billedet, men når de nu skal leve af det kan de ikke snyde ret mange for det rygtes.

Farverne ser fine ud, selv de sølvvildfarvet så fine ud, de hvide ser meget hvid ud og det kunne vi godt bruge lidt af i DK.

Jeg kunne godt tænke mig at se deres haner i de forskellige farver, så kan man bedre danne sig et indtryk af avlen.

@ Kate Jeg ved det godt, har jo faldet i en gang  ;) ;)

Tommy

Maiken Brændmose Jensen

• Gæst
« Svar #12 Dato: 09 Maj , 2011, 21:55 »
http://nscf2.free.fr/

Link til den franske specialklub.

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
« Svar #13 Dato: 10 Maj , 2011, 21:37 »
Hej

Jeg er med på lidt ruge æg hvis nogle skulle få kontakt, alle farver har interesse.

Tommy

Susanne

• Gæst
« Svar #14 Dato: 10 Maj , 2011, 23:13 »
Tommy - det er noteret  :D