Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skal - skal ikke  (Læst 1685 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lotte M. S.

• Passiv bruger
Skal - skal ikke
« Dato: 06 Maj , 2011, 19:51 »
Til morgen lige inden jeg skulle af sted på job, stod jeg i hønsegården og uddelte lækkerier til hønsene. Pludselig kommer min Australorps han på 3 år farende, hvilket han ofte gør. Han bremsede op et par meter fra mig og stod og skød brystet frem og knejsede.
Jeg begyndte at vende mig for at gå og pludselig angreb han mig.. Rent pr refleks svang jeg ham en ordentlig lussing med den skål jeg havde i hånden. Han blev lidt fortumlet men vendte front imod mig igen. Jeg tænkte - det kan være en fejl fra hans side og jeg gik et skridt imod ham og han angreb igen og igen. Jeg drev ham rundt i hønsegården - skubbede/sparkede ham væk med foden og skældte ham huden fuld. Jeg fik fat i en gren og han fik nogle dask - men han var fuldstændig ligeglad og helt oppe og køre. Tilsidst faldt/gled han ned af en skråning og da jeg kom derned løb han op igen og lidt væk fra mig samtidig med at han smækkede med vingerne og galede højt (og triumferende?) Nå jeg måtte af sted på job og jeg forventede, at jeg skulle hjem og aflive ham i dag. Men han er skrækslagen for mig nu. Jeg kan sagtens gå rundt derinde og han flygter fra mig og står på sikker afstand og galer. Han viser overhovedet ingen tegn på direkte agressiv adfærd men han galer en del.
Min mand mener, at han skal have en chance, da han normalt er en blid kæmpe...jeg er dog noget bekymret for mine børn. De går ofte derind og graver orm op til hønsene eller klatre i træet i hønsegården.
Skal han lade livet eller???  :'(
Ville sådan en hane få en chance til i jeres hønsegård?
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Skal - skal ikke
« Svar #1 Dato: 06 Maj , 2011, 20:12 »
uhh jeg tænkte egentlig, godt gået, lige indtil du skrev børn,,,,, jeg ville prøve at gå sammen med børnene derind, og se hvordan han reagerer, hvis han viser nogen form for dans eller fremadgåen, så træder du til, og må tage den kedelige beslutning, men du skal være helt sikker på at han ikke ser dine børn som en trussel, for så fare han på dem, før eller siden.. /d
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Skal - skal ikke
« Svar #2 Dato: 06 Maj , 2011, 21:26 »
Jeg ville ikke turde lade børnene gå derind alene, sorry /d
Jeg tror han forbinder dig med rutscheturen ned af skråningen, og derfor har han respekt for dig nu, men man kan jo ikke vide, hvor længe det varer. Men i første omgang synes jeg ikke du skal lade ungerne gå derind alene.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk