Hej alle tålmodige sjæle

Jeg er helt grøn på alt det her med høns... Vi skal snart til at bygge hønsehus og gård. Huset bliver 1,5m x 1,5m og gården som også skal gå under huset bliver 3m x 3m. Jeg regner med at skulle have 6 høns og ingen hane i første omgang, det er nok lettere at få ham listet ind senere mht. naboerne

Hårber hus og gård er stort nok.
Her kommer så første spørgsmål, jeg er blevet lidt forelsket i New hampshire, men synes ikke der er mange herinde der har den race, er det fordi den ikke er særlig god? Synes det er en utrolig flot høne og det jeg læser om den er meget tiltalende. Det må jo godt være en der er til at få fat i nye af, da vi jo ikke skal have hane. Ellers falder valget nok på lys sussex eller wyadotter

Regner med at vi skal slagte to voksne hvert efterår, og så få nogle rugeæg eller kyllinger hvert forår, er det en god måde at udskifte på, eller er det smartere at skifte hele holdet på en gang?
Er det nødvendig at lukke lågen ind til hønsehuset hver nat når gården bliver sikret med nedgravning af fliser? Tænker på de weekender eller ferier man beder en nabo om at kigge til hønsene, så de ikke skal rende og åbne og lukke for dem, men kun give mad og vand og selvfølgelig hente betalingen, æg... (Synes godt nok sådan en automatisk døråbner er dyr)
Det var lige de første par spørgsmål, der skal jo nok komme flere

På forhånd tak for hjælpen.