Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: ÅNDSVAGE, DUMME, LORTE HUND!!!  (Læst 2702 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: ÅNDSVAGE, DUMME, LORTE HUND!!!
« Svar #15 Dato: 06 Maj , 2011, 06:42 »
Balder gør heller ikke noget ved hønsene hvis vi er sammen med ham/dem og jeg er stadig ikke helt sikker på om det er "voldsom" leg, eller om han har bidt den. For denne gang var der heller ikke bidemærker, "kun" hud der lige som var revnet og gledet fra hinanden. Ligesom hvis man har taget en skarp kniv og kun skåret huden fra hinanden uden at kødet røres.
Og det var kun fordi jeg ikke var i haven det skete, for jeg skal "bare" kigge på ham så stopper han med det han evt. er i gang med.

Som tidligere fortalt har han det med at forsøge at tage vores efterhånden store killinger i munden lige som en hundehvalp, men hvis han gør det med en kylling tror jeg at det går galt. Han gør det med killingerne fordi vi fik dem da de kun var 5 uger og hele hans væsen sagde til ham at de skulle passes på. Så han var/er "far" for dem. Han er trods alt ikke så gammel, kun 2 år og stadig teenager.

Vores katte gør dem heller ikke noget, og jeg har også fundet killingerne under varmelampen.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #16 Dato: 06 Maj , 2011, 06:46 »
Den går nok ikke når killingerne blir store og jagtinstinktet kommer op i dem :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

• Bruger
« Svar #17 Dato: 06 Maj , 2011, 06:51 »
Killingerne er allerede store, de er 8 mdr. Bøller kom hjem med sin første mus forleden. /o
Mand og 3 børn

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 06 Maj , 2011, 07:17 »
Det lugter jo unægtelig lidt mere af overdreven omsorgsfuldhed for småkræ end af rovdyr :D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #19 Dato: 06 Maj , 2011, 07:32 »
Ingen af mine katte har nogensinde rørt en høne eller en kylling *p
Desværre gælder det ikke for nabokattene, som jeg især sidste sommer havde problemer med og mistede en del kyllinger til. Og ja, jeg så katten med kyllinger, samt liggende på lur flere gange.
Nabohunde har jeg også haft problemer med og mistet dyr til /d
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Julie R

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 06 Maj , 2011, 07:36 »
Puha da. Mine tre jagt hunde går frit i haven sammen med mine høns og de ved godt at hønsene er mine. Det rør dem aldrig.
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #21 Dato: 06 Maj , 2011, 07:54 »
Min hund (Schæfer) som jeg havde engang for snart længe siden, tog heller ikke fjerkræ, han lærte fra start af at mine husdyr (fjerkræ;katte) hørte til gården.

Ligeledes har jeg aldrig haft problemer med at mine egne katte har taget så meget som en lille bitte kylling.

Til gengæld har jeg haft fremmede hankatte på besøg igennem tiderne, som har taget gæslinger og kyllinger  /d og det er sgu surt, når det sker.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 06 Maj , 2011, 08:16 »
Mine hunde, en Granddanois, Labrador, og Samojede, er trænede til ikke at røre mine høns. De kan nærmest ikke se dem......... Så det er et skønt syn at se dem i gårdspladsen omgivet af høns. MEN...... Jeg tiltror dem ikke at være alene med dem.
Når der er flere hunde sammen kan leg, pludselig vende til jagtrus. Da labben var hvalp, havde den taget en høne med ind i kurven. Den slikkede på hønen og holdt den fast med forpoterne. Hønen spillede død. Jeg kunne så sætte den "suttede" høne ud igen.  ;D
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Rakosi

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 06 Maj , 2011, 08:31 »
Hos min far har kattene i nabolaget fattet pointen med at høns og kyllinger lader man gå.  <B

Ellers kommer den største fritgående australorps og laver "hul i øret" på katten. Så her ses det, hvem af kattene, der har forsøgt at jage dem ;D og hvem der ikke har... ;)

1,1,1 gule silkehøns
0,0,4 hvide silkehøns
0.4,7 australops
0.1 "blanding"
1,1,4 siameser dværg silke

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 06 Maj , 2011, 08:33 »
HE HE  ;D
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #25 Dato: 06 Maj , 2011, 08:37 »
Øv Jean, hvor træls  *t

Vores ene hund, en schæfer, har også taget sin del af både høns, ænder og en enkelt kanin  /d
Jeg tror desværre, at når de først har fået vækket deres jagtinstinkt overfor fjerkræene, så kan man ikke vende ryggen til dem.
Vores ved ganske udemærket at han IKKE må røre dyrene og kunne ikke drømme om at gøre det når vi er til stede, men er vi ikke i nærheden, så snupper han alt, hvad der er muligt for ham !
Ingen af vores fjerkræ går frit rundt, men er alle i passende indhegninger, så de er i sikkerhed  /o
Vores anden hund, en labrador, har aldrig taget noget  /o
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #26 Dato: 06 Maj , 2011, 08:52 »
njaa Hubert hønsehund har da afprøvet en del høns, men det gør han ikke mere, han går hver morgen ind og tilser Agnes Skruk der ligger på stalgulvet, men han rører hende ikke, og han går i timevis alene ude sammen med hønsene og spiser med af deres foder, og han rører dem ikke.

Problemerne opstår når jeg lukker nogen ud, der sædvanligvis er lukket inde, men det går over når jeg går med og rømmer mig lidt.

Jeg har dog endnu ikke lykkedes med at forklare ham at han ikke skal spise hestemøg til morgenmad,  <R men det går jo heller ikke ud over nogen.

Det kan altså lade sig gøre, og jeg er sikker på at jagtfolk også kan have dyr hjemme der ikke bliver rørt, selvom hunden skal komme med fasaner og andet vildt på jagten.

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #27 Dato: 06 Maj , 2011, 09:10 »
ØV Øv.

Mine hunde en schæfer, en dansk/svensk gårdhund og en lille designer hund af ubestemmelig herkomst tager heller ikke mine høns, gårdhunden er den eneste af dem som har prøvet at jage med dem og det har jeg så diskuteret meget højlydt med hende, så nu ser hun overhoved ikke til hønsenes side. Sidste år havde jeg en skruk gående fridt med 9 kyllinger og jeg mistede ikke nogen til kattene men og det var mutter skruk der var perfekt til at passe på de små eller om kattene her en meget meget søde ved jeg ikke, det største problem her hos mig er en meget aktiv ræv som konstant overvåger vores mindste fejltrin.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

• Bruger
« Svar #28 Dato: 06 Maj , 2011, 11:19 »
Det lugter jo unægtelig lidt mere af overdreven omsorgsfuldhed for småkræ end af rovdyr :D

Jeg tror du har ret.

Måden han lå med den på siger mig også at det ikke var et rovdyr der havde gjort det mere at han havde forsøgt at tage den i munden som en hvalp.
Hans ansigtsudtryk sagde mig også at han ikke kunne forstå at kyllingen ikke bevægede sig mere.
Mand og 3 børn

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
« Svar #29 Dato: 09 Maj , 2011, 08:37 »
Han fik et ordentligt spark i røven med min træsko og lusker nu rundt og forsøger at komme på god fod med mig igen. Kunne kvæle ham!!!

Måske du skulle ændre opdragelsesmetoder...

Med venlig hilsen Heidi