Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hjemmelavet hønsefoder  (Læst 6875 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Pernille go

• Passiv bruger
hjemmelavet hønsefoder
« Dato: 05 Maj , 2011, 13:29 »
Jeg har noget tid fodret med Møllerens vokse foder og vil høre om man ikke kan lave ens foder selv da jeg bedst kan lide ting er så naturlige som muligt og ved jo ikke hvad der er i de piller jeg giver dem nu. Nogle der har nogle gode ideer om ting man kan blande til dem så de får det mest optimale foder. Lige nu har de hvede blandet med knækkede majs og æglægningsfoder.

Offline Jimmy R J

• Passiv bruger
  • Vil det gå galt at bevise Murphy's lov?
Sv: hjemmelavet hønsefoder
« Svar #1 Dato: 23 Maj , 2011, 12:45 »
Tror at svarne ikke kommer så friske fordi det tit stilles det spørgsmål, har endda selv stillet det, så et godt råd, prøv at søg lidt her på forummet, på eks hønsefoder, og se om ikke dit spørgsmål er besvaret i andre tråde  :)
0.9 Isa Brown
0.3 New Hampshire.
0.3 Sorte Hellevad
2.1 børn.
0.1 Skøn Kone
0.1 Kæmpe Hund :)

If it's not broken. DON'T FIX
Husk En god overskrift betyder SÅ meget for interessen for din tråd!!!
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=24598.0

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 23 Maj , 2011, 12:51 »
Der plejer ellers at være en varedeklaration på sækkene, hvor der lige nøjagtigt i % står hvad der er i : ;)

Forøvrigt er Møllerens fjerkræfoder ganske udemærket og når det er piller, så er man 100 % sikker på at dyrene får det hele, som der er blandet.

Ved at blande selv, så kunne det være at nogle af dyrene evt. kun spiser hveden, og ikke spiser noget af det andet.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 23 Maj , 2011, 14:02 »
Een ting er ihvertfald sikker : ofte glemmes det animalske islæt i det vi fodrer med i dagligdagen.
Her i løbegården sker der ting og sager hvis der lige kommer en halv delle , skroget fra en kylling / and / gås / kalkun ind - så kan de løbe rundt efter hinanden som gjaldt det livet  :D
Når hønsene er på udgang og jeg er igang med hakke / rive / spade osv - ja så står de jo i kø - og det er ikke efter ukrudt !

Hvor stor en procentdel animalsk stof de har brug for ( ikke hvad de kan nøjes med ) ved jeg ikke - men urhønen var ikke vegetar - tværtimod. Så det skulle undre mig meget om ikke de får alt alt for lidt !! ??
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Jimmy R J

• Passiv bruger
  • Vil det gå galt at bevise Murphy's lov?
« Svar #4 Dato: 23 Maj , 2011, 14:11 »
Jamen det er rigtigt, de ( læs: vores ) elsker også sådan ting, tosset med leverpostej er de, andet pålæg så som skinke ja mener faktisk ikke noget efterlades af kød "affald" og spagetti smutter også meget hurtig og de skal være hurtig for der er kamp om det  /o
0.9 Isa Brown
0.3 New Hampshire.
0.3 Sorte Hellevad
2.1 børn.
0.1 Skøn Kone
0.1 Kæmpe Hund :)

If it's not broken. DON'T FIX
Husk En god overskrift betyder SÅ meget for interessen for din tråd!!!
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=24598.0