Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hva gør jeg  (Læst 3633 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens ØP

• Passiv bruger
hva gør jeg
« Dato: 04 Maj , 2011, 21:10 »
Hej
Jeg købte for et par måneder siden 4 New Hampshire høner og en hane.
Alt har gået fint indtil for et par dage siden hvor de tre høner og hanen begyndte at hakke og overfalde den sidste høne helt vildt.Så nu sidder den bare inde i huset og tør slet ikke komme ud i gården..Hvad er der galt og hvad kan jeg gøre hvis der er noget at gøre..
Har sgu helt ondt af den lille høne :-\ Håber i kan hjælpe

frida

• Gæst
Sv: hva gør jeg
« Svar #1 Dato: 04 Maj , 2011, 21:54 »
Hej tjalas.
Velkommen her til forum! Jeg kan vist ikke hjælpe din høne, men min første tanke om hønen kan være syg? Umiddelbart kan jeg ikke tro, at de andre bare umotiveret begynder at være efter hønen ???. Er der sket noget nyt hos hønsene? Der skal ikke ret meget til for at skabe rod i deres "hjerner" ;). Håber andre kommer med bedre bud :)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 04 Maj , 2011, 22:34 »
Velkommen på forum, Jens :D
Som Anette siger, må der være en grund, er der noget, du kan tænke dig, kunne være årsagen?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jens ØP

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 Maj , 2011, 10:26 »
Tak :)
Umiddelbart ser den ikke syg ud da den både spiser, drikker og ligger æg og der er heller ikke sket noget hos dem. Når jeg lukker hos dem til natten sidder de fint sammen alle 5 på pinden og putter sig tæt til hinanden så der er der ikke noget galt ???

thorleif

• Gæst
« Svar #4 Dato: 05 Maj , 2011, 11:03 »
Har du muligheden til ar tage 3 af de "raske" hoener og hane ud for etpar dage, slig at den "mobbede" bliver tilbage i sin egen gaard/hus med kun 1 anden hoene? Det er nog den eneste mulighed, saa se hvad du kan goere. Dette for at give hende en ven, samt lidt selvtillid.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 05 Maj , 2011, 11:15 »
uhh det har jeg prøvet, men det var hanen der bare hadede en af hønerne, og det endte med at jeg aflivede hende....
Du kan som sagt lade hende og en anden høne blive, og tage hanen fra med de to andre, så de ikke er der til at hakke hende, kan hun blive ven med den ene, kan du sætte en høne mere ind til hende om nogle dage, osv. til det kun er hanen der er udenfor, hvis der er fred, så lad ham komme ind igen, hvis ikke skift hanen ud,,, er det en af hønerne der starter balladen så hiv hovedet af den, de har det med at holde fast i deres pludseligt opståede ideer.

Dette er jo lidt besværligt, og hvis ikke du har mulighed for at dele dem, så må du jo lade den stakkels høne aflive
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #6 Dato: 05 Maj , 2011, 11:33 »
Men om hønen ikke fejler noget hvorfor ikke aflive hanen, det gjorde jeg med min dværg hane som voldtog den ene af hønene så hun var helt rød bagi og på brystet, nu går de tre hønene og hygger sig til der kommer en gentleman ;)
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Jens ØP

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 05 Maj , 2011, 13:34 »
Tak for alle svarene :)
Jeg prøver at dele dem op så den udstødte kommer til at gå sammen med to høns for det er ligesom om det er den ene høne der starter hver gang så kan den sgu få lov til at gå sammen med hanen ellers må den dumme jo i gryden :-\