Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tæger og flåter ydrk  (Læst 6850 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
Tæger og flåter ydrk
« Dato: 04 Maj , 2011, 09:38 »
Ydrk , så er det ved den tid igen at kattene komme slæbene hjem med dem  :P
Den ene af kattene får en "bums" eller forhøjning på huden som fex efter myggestik , når jeg har "groomet" den for flåter og tæger.
Jeg er helt sikker på jeg har fået alt med ud , for de spræller godt nok med deres ben. Han er bare generet af de der "bumser" eller forhøjninger som kommer efter de er rykket ud.
Kan jeg gøre noget ved det ?

De får det der Bayvet et eller andet mod utøj , den ene kommer en sjælden gang hjem med et udyr , men ham der får "bumser" - ja - de hopper på ham som var han slik.

Er dosis forkert , eller skal jeg skifte mærke ?

Nogen med lidt ideer ?

hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: Tæger og flåter ydrk
« Svar #1 Dato: 04 Maj , 2011, 09:47 »
Jeg bruger Fronline og det har hjulpet meget, men de kommer dog stadig hjem med nogen alligevel.
Nu ved jeg ikke hvor mange katte/hunde du har, men jeg køber pakker til hunde 20-40 kg og deler det så op så de alle får. Det er et tip jeg har direkte fra min dyrlæge som har regnet det ud for mig hvor meget de hver enkelt skal have. Men ja det er vigtigt at de får den rigtige mængde da det ellers ikke virker.
Kattene får ca 0.6 ml hver. De katte som er langhåret får en lille smule mere og dem som er korthåret får lidt mindre.

Bumserne som du kalder dem kan godt klø lidt efter du har fjernet dem.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 04 Maj , 2011, 10:01 »
Når jeg har fjernet tæger på mine katte, så smøre jeg dem med en mephyramin stift fra apoteket, den tager kløen og den alergiske reaktion der giver bumsen/forhøjningen..
Efektivt mod loppebid og myggestik på os andre  ;D
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

karina dj

• Gæst
« Svar #3 Dato: 04 Maj , 2011, 10:15 »
Der er rigtig meget kritik af frontline rundt ude i hundeverdenen... Jeg ved der er en der bedre til katte end til hunde, men kan aldrig huske hvilken  ::)

Det er ikke så alvorligt når du ikke får hele dyret med ud, hvis du forsøger at fjerne dem. De forsvinder af sig selv...

Og så for at få det helt på det rene...det er kun flåter der sætter sig på dyrene  ;)

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 04 Maj , 2011, 10:23 »
Altså kære Karina, hvad er der ikke kritik af ude i hundeverdenen. ???
Hunde og kattefolk har det med at få nogle ideer der ikke bunder i noget fornuftigt og det spreder sig som en steppebrand  ;D

Frontline er nok det mildeste der kan virke, da det kan bruges i spray form til to dage gamle dyrebørn, og der skal altså noget til før nogen dør af det....
 Det vildeste er vel at lopper og flåter muligvis heller ikke dør af det pga. resistens over tid.

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Psycho

• Passiv bruger
  • Dorking Høne f. 2010
« Svar #5 Dato: 04 Maj , 2011, 10:39 »
Det er frontline, der skal bruges til katte. Hvis det er bayvantic, du mener, så er det livsfarlig for katte.
Jeg køber frontline til 20-40 kg. hund. Dette fordeles på mine 5 katte. Dermed, er der også sparet (mange) penge.
Til hundene bruger jeg dog ikke frontline længere, da lopperne efter hånden blevet rimelig resistente. Der kan du bruge bl.a. bayvantic, men aldrig til katte!

Hilsen Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

karina dj

• Gæst
« Svar #6 Dato: 04 Maj , 2011, 15:01 »
Der var den Thomas... og defor Ina, at frontline får kritik...den ta'r ikke lopperne på hunde  ;)

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #7 Dato: 04 Maj , 2011, 15:45 »
Nu skal man jo heller ikke gøre Frontline til det rene "saftevand" - det er altså ualmindelig giftigt for vores vandmiljø (blandt andet). Der er jo en grund til at nybehandlede hunde ikke må hoppe i åen de første døgn og at de tomme pipetter skal afleveres på apoteket.
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #8 Dato: 04 Maj , 2011, 16:13 »
Jeg køber frontline combo til min katte (frontline spot on cat i UK - det er der jeg køber det). Dog bider flåterne stadigvæk lystigt, men de dør efter nogle dage. Man skal dog selv fjerne dem stadigvæk. Det er virkelig en pinsel med alle de flåter. Mine katte kommer hjem med 2-6 stk. hver eneste dag. De er helt arrede i hovedet og på halsen af alle bidsårene. /d
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Stald Mønsted

• Passiv bruger
    • Dansk Hvid Land Kanin
« Svar #9 Dato: 04 Maj , 2011, 18:48 »
Både Frontline og Bayvet, er effiktive til hunde i den rigtige dossis, katte ved jeg intet om. Tilgengæld er de ekstrem giftige i pippette form, og bør ikke smøres på uden gummihansker.

Hunde kan godt få allergisk reaktion selv om man har brugt det før uden problemer. >:(
Hilsen Flemming Mønsted
Lolland

0.1 kone
1.3 børn
0.1 Hovawart
2.8 Dansk Hvid Land
4.4 Hare blanding
1.0 Fransk vædder Havana
0.1 Fransk vædder Chin
1.1 Alaska