Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mærkelig adfærd?  (Læst 2017 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henrik

• Passiv bruger
Mærkelig adfærd?
« Dato: 04 Maj , 2011, 09:32 »
Så fik vi endelig høns på ejendommen.... 1.3 orpington store gule.
Efter de havde gået i hønsegården en uges tid mente vi det var på tide de kom ud og gå frit omkring da vi har en meget stor have hvor de rigtig kan boltre sig.
De gik da også ud og sonderede terrænnet, men så gik de ellers ind i hønsegården igen og allerhelst ind i hønsehuset hvor de er for det meste.
Så er det lige jeg godt vil vide hvorfor de gør det når de har så meget plads at gå på???

mvh

Henrik
Hilsen Henrik
Bindslev/Uggerby
1,0 sort jersey
0,3 blå jersey
2,0 islænder
2,0 shetlænder
1,2 Katte
0,1 Cairn terrier
0,1 rumænsk gadekryds

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Sv: Mærkelig adfærd?
« Svar #1 Dato: 04 Maj , 2011, 09:35 »
der er de nok mest trygge ...de skal nok komme på flere og længere eventyr med tiden.
Med venlig hilsen Søs

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 04 Maj , 2011, 09:39 »
Bare rolig, en orpington er jo en sindig race, og de skal lige se tingene an, de går sansynligvis i hønsehuset for lige at sikre sig at deres base er i orden, og så går de ud igen.
De skal selv føle at de har styr på deres domæne.
Jeg er for nylig flyttet, og da min gode gamle fasttømrede hønseflok kom ud, ja så gik de lidt ud, og så tilbage og stå i døren og se på tingene.
Efter nogle dage fandt de rundt om huset og ned i haven, de var der i fem minutter så gik de hjem igen..... Nu går de i haven en del af dagen, og resten af tiden i hønsehaven lige ved siden af hvor de bor....
De finder ud af det i deres eget tempo.
Hvis der er noget der har forskrækket dem, så vare det lidt længere tid, men det kommer.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #3 Dato: 04 Maj , 2011, 09:41 »
Det skal nok komme /o

Jeg har en "guf-dåse" med vildtfuglefrø i som jeg fra starten af har lært dem "lyden" af når jeg ryster den.
Jeg brugte den en hel del i starten i gården og da de begyndte at få lov at komme i haven sad jeg tit i haven og betragtede dem og havde dåsen med og rystede den flere gange om dagen. Så vidste de at der også var mad at finde udenfor gården og nu trækker de selv ud i haven når lågen er åben.

Men bare rolig det kommer. De skal lige lære deres hus og gård at kende så trisser de selv ud også.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Henrik

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 04 Maj , 2011, 09:44 »
Okay... det lyder jo meget fornuftigt /o så ser vi bare tiden an ;D
Tak for svaret.

Hilsen Henrik
Bindslev/Uggerby
1,0 sort jersey
0,3 blå jersey
2,0 islænder