Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Flere haner sammen??  (Læst 4219 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tinakristensen

• Passiv bruger
Flere haner sammen??
« Dato: 04 Maj , 2011, 07:21 »
Vi har en fritgående flok på 25 høns og kun en Dansk landhane... Vi havde på et tidspunkt 5 haner uden problemer, men de begyndte og stille sig voldsomt op mod hinanden på et tidspunkt, så jeg turde ikke løbe chancen, så der røg 4 i gryden :(

Er der andre af jer, der har flere af jers haner gående sammen uden problemer? Eller er det kun nogle få der er giver problemer...

Skal de helst kende hinanden fra de er kyllinger, for det virker bedst?

Jeg ville gerne beholde min dejlige flotte hane, men jeg vil jo gerne have nogle kyllinger ved hjælp af flere haner..., så må han jo sælges med tungt hjerte...

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: Flere haner sammen??
« Svar #1 Dato: 04 Maj , 2011, 07:24 »
Hvis du har MASSER af plads kan du godt have flere sammen da de deler pladsen op i territorier og deler hønerne i mellem sig, men jeg ville alligevel holde rigtig godt øje med dem, for som sagt kræver det rigtig god plads.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 04 Maj , 2011, 09:44 »
Behold et par af de hanekyllinger han laver i år og vælg så den bedste til at hjælpe farmand til næste år.
Eller adopter en hanekylling og sæt den sammen med de kyllinger i selv laver hvis du vil have frisk blod i flokken.

Af og til accepteres en endnu ikke kønsmoden hane på samme måde.

Med venlig hilsen Søs

Offline Piglet79

• Passiv bruger
    • familientanderup.dk
« Svar #3 Dato: 04 Maj , 2011, 11:21 »
Mine to store haner går sammen uden de store problemer. Det er min Australorpshane der bestemmer, og hvis han mener Brahmahanen træde damerne lige flittig nok, som kommer der lige et lille hak, og så trækker Brahmaen sig. De er begge fra 2010, men har kun gået sammen siden vinterferien.

Jeg havde også mine dværge til at gå sammen med de store på et tidspunkt, men da den bette hane (Nu kaldet David) begyndte at gå til kamp mod min Australorpshane - og vandt! - så blev han anbragt i hønsegården sammen med sine damer + en af de sorte Australorps, der har brug for ro til ryggen. -Men det var nu ret morsomt at se en stor blå hane rende rundt i haven med et lille brun bæst spænende efter  *f
Hilsen Tina

2,7 australorps - 0,1 hvid sussex - 0,1 brun italiener - 0,4 orloff - 0,1 new hampshire
1,1,6 bielefelder - 0,4 dv. wyandotter - 1,4 bronzekalkuner -1,1 hunde - 2,0 katte
Dejlig mand og 3 skønne drenge og en skøn datter