Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvorlænge må hun forlade æggene?  (Læst 3726 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hans Martin

• Passiv bruger
  • Børn, musik og høns - og arbejde...
Hvorlænge må hun forlade æggene?
« Dato: 04 Maj , 2011, 00:08 »
Ja, det er min skrukhøne der ruger på nyligt indkøbte Australorps-æg. Hun skal jo af ind i mellem, men hvor længe må hun være væk fra æggene uden de tager skade?

vh

:) HM
Hellere for mange hobbyer end for få...
Dobbeltsømmet Barnevelder, Dv. Wyandotter, blå Australorps, lys Sussex..

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Sv: Hvorlænge må hun forlade æggene?
« Svar #1 Dato: 04 Maj , 2011, 09:49 »
Høns har formået at forlade reden i over et døgn uden æggene tog skade ..... det normale er 15 min til en god time vil jeg mene ... men kan huske at der her på forum er masser af historier om høns der har haft episoder med lange fravær fra reden og æggene stadig klækkede med godt resultat. Selvfølgelig afhængig af den omkringværende temperatur. PT har vi nattefrost ... men der ligger hønen jo gerne på æggene.
Med venlig hilsen Søs

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 04 Maj , 2011, 09:59 »
Jeg fik en gang en håndfuld æg af danske landhøns, og de klækkede mildt sagt over en længere periode.
de var samlet på alle hønsenes hemmelige steder, og der kunne godt have ligget en høne på dem en dags tid og to, og der blev varmet på dem over nogle dage når flere høns lagde æg i samme rede.. så de klækkede efterhånden som den samlede rugetid nåede de 21 dage..  ::)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Hans Martin

• Passiv bruger
  • Børn, musik og høns - og arbejde...
« Svar #3 Dato: 04 Maj , 2011, 10:48 »
 ;D Tak for svar - så er jeg mere rolig når hun trisser rundt og lader som om hun har glemt alt om projektet, for hun er som regel på efter 15 minutter..

HM :)
Hellere for mange hobbyer end for få...
Dobbeltsømmet Barnevelder, Dv. Wyandotter, blå Australorps, lys Sussex..