Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kræsne høns  (Læst 3623 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Angel85

• Passiv bruger
Kræsne høns
« Dato: 03 Maj , 2011, 21:27 »
Kan det passe at mine høns er kræsne  ::)

De har fri adgang til fuldfoder fra Aller Mølle som de dog ikke virker sønderligt interesserede i medmindre jeg strøer det ud i gården  ::)

Så får de rester fra køkkenet, men det er godt nok ikke meget af det de kan lide.
Kartoffel, gulerod, peberfrugt, majs, ærter, tomat og agurk ligger som regel tilbage ???

De kan GODT lide: Salat, løg, hvidløg og brød (som de vist fik en del af der hvor jeg købte dem). Mælkebøtter, skvalderkål og græs ryger også ned. Og så er de også ret glade for en luksus kornblanding jeg har købt ved foderstoffen med forskellige korn samt tørrede majs og ærter samt noget vildtfugleblanding - begge dele får de som 'snack'.

Kan man gøre noget for at gøre sine høns mindre kræsne?
Venlig hilsen Nadia

1,7 Barneveldere (stor sort dobbeltsømmet)
0,1 Hvid Wyandot
0,3 Gul/sorte Sussex

Offline Jesper Arnecke

• Passiv bruger
Sv: Kræsne høns
« Svar #1 Dato: 03 Maj , 2011, 21:48 »
Fodre dem mindre :)

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #2 Dato: 03 Maj , 2011, 21:49 »
Hej Nadia.
Sjovt, for mine barneveldere er nærmest altædende, men det der æglægningsfoder fra Aller har jeg heller ikke fået dem til at være vilde med. Er skiftet til "Fuld af Pep", og det spiser de lidt mere af, men ikke i imponerende mængder. Men med det du giver dem lider de jo ingen nød. Lad dem have fri adgang til æglægningsfoderet (en automat er nemmest), så skal de nok spise det hvis de mangler noget. Lægger de pænt med æg? Hvis de gør, så lider de ingen nød.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 03 Maj , 2011, 21:51 »
jeg har fundet ud af at hvis jeg river eller blender rester fra køkkenet glider det meget hurtigt ned det hele. hvis vi bare smider div skræller ud til dem er de ikke helt så interesserede, men ned kommer det
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Angel85

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 03 Maj , 2011, 21:58 »
Hehe.. bare rolig Jesper! Kan godt se det lyder vildt, men giver dem selvfølgelig ikke det hele på én gang og modererer mængderne ;D

De lægger fint med æg synes jeg - vel gennemsnitligt 3 om dagen. Men kan da godt være det fra Aller ikke smager så fantastisk (synes ellers det dufter ret godt  ;) ) Hvor finder du "Fuld af Pep", Henriette? Jeg bor tæt på Villestofte Mølle og de havde det fra Aller og en billigere slags jeg ikke lige fik kigget nærmere på.

Tænker de måske har været så vant til at få brød at de lige skal vænne sig til at spise mere varieret   ::)

Kunne da være jeg skulle finde blenderen frem!
Venlig hilsen Nadia

0,1 Hvid Wyandot
0,3 Gul/sorte Sussex

Offline Ekliptika

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 03 Maj , 2011, 22:10 »
Suk. Det lyder ligesom mine høns. Jeg synes også mest de tramper rundt i maden. Og de lægger ikke engang æg mere, kun lige to da jeg fik dem, så holdt de op. Måske spiser de bare mindre end man tror-
0.2 Maran
1.5 Araucana

Offline Angel85

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 03 Maj , 2011, 22:18 »
Ekliptika: Jeg synes også de anbefalinger med 150 gr. pr. høne/dag er helt vildt meget i forhold til hvad mine ser ud til at spise. Men måske er de (som snart de eneste på matriklen) i stand til at vise selvbeherskelse og mådehold  ;D
Venlig hilsen Nadia

0,1 Hvid Wyandot
0,3 Gul/sorte Sussex

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 04 Maj , 2011, 11:36 »
Lise, hvis du lige har fået dine høns, er det meget almindeligt, at de lige holder en pause med æggene. De æg du fik, var dem, der allerede var på vej gennem æggelederen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #8 Dato: 04 Maj , 2011, 15:49 »
Tarup Mølle i Årslev har "Fuld af Pep".
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)