Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: en høne der ikke selv går ind??  (Læst 1573 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
en høne der ikke selv går ind??
« Dato: 03 Maj , 2011, 21:07 »
jeg har som sagt 9 store høns af racen orpington og sussex... de 8 af dem lærte hurtig at gå op og ned af hønsestigen til hønsehuset...men men men der er denne her ene orpington der hver aften går frem og tilbage i gården og venter.... og når jeg så kommer for at lukke hønsehuset løfter jeg hende op i huset... hun står nærmest oven på mine fødder når jeg kommer.... hvorfor pokker går hun ikke selv i huset???

alt fodret er inde i huset jeg har dog vand både inde og ude... og de får rester udenfor
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline Erik holst Pedersen

• Passiv bruger
Sv: en høne der ikke selv går ind??
« Svar #1 Dato: 03 Maj , 2011, 21:16 »
Jeg har en orpinton høne, som ikke kan finde ud af, at lægge sit æg i redekassen. + en hane af samme slags, som jeg i de sidste  4 mdr. har løftet op på siddepinden  for natten. Så måske er der noget med disse orpinton. Men  man kan jo leve med det. <P
Venlig Hilsen Erik.
  1,3 Lys Sussex
  1,2 Lys Sussex
  1,5 Sort Australorps

Offline mzi

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 03 Maj , 2011, 21:21 »
Vi har én gul orpington i vores blandede flok  ;) Og hun er rigtig hyggelig, men det tog lang tid før hun fandt ud af, hvordan hun skulle bruge stigen  ::)

Et lille skub i den rigtige retning og lidt korn på stigen hjalp (orpingtoner er jo glade for mad!) og en dag kunne hun pludselig selv.
Mange hilsner
Marit

- opvokset blandt fjerkræ og ejer af:

0,2 maran, sort-kobber
0,1 australorps, sort
0,2 australorps, blå
0,2 sussex, hvid sort Columbia
0,3 bielefelder, legbarfarvede
- alle i stor

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 03 Maj , 2011, 21:22 »
ha ha dejligt at høre det ikke kun er her hos mig :-) denne orpington ligger også æg ude i hønsegården da den jo ikke vil gå op i huset... men den vil godt selv gå ned???

den er nu så sød og kælende at det ikke er et problem...men synes endlig bare det er lidt mærkelig
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder