Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hanen angreb  (Læst 5512 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Brahmadame

• Passiv bruger
Hanen angreb
« Dato: 03 Maj , 2011, 15:42 »
Min forvokset kujon-agtige kylling af en hane (der modsat de ivrige Brahmadammer) altid har holdt sig lidt i baggrundet, når man har fodret, snakket med dem m.m. valgte helt uprovokeret at gå til angreb på mig igår.

Jeg var gået ind i hønsegården for at fodre, og bedst som jeg satte mig på hug, for at hælde maden op, for han på mig. Jeg gjorde (som jeg plejer med hunde der forsøger at dominere), holde ham nede mod jorden til han opgav at kæmpe, hvorefter jeg slap ham, og han fortrak sig.

Det gjorde vanvittig ondt i min overarm hvor an angreb, og jeg har tydelige blå mærker efter ham. Han har trasket rundt i haven blandt børn, hunde og katte siden han var halvvoksen kylling, og jeg har aldrig set ham fra den side, så det kommer meget bag på mig. Jeg tænker lidt om han angreb i momentan sindsyge, eller blot fordi han ville dominere?

Jeg er da i alt fald sikker på at min datter der kun er et hoved højere end ham, ikke længere må gå ind og fodre/samle æg. Men bør jeg gå skridtet videre og smide ham på blokken?
« Senest Redigeret: 03 Maj , 2011, 17:01 Fra Inga »
1.8 Isabella Brahma
2.5 Guld-/sortbåndet Brahma

....endvidere
1.0 gemal
0.2 børn

Offline Bo Skov Kokholm

• Passiv bruger
Sv: Hanen angreb
« Svar #1 Dato: 03 Maj , 2011, 16:03 »
hvad jeg har læst har folk smidt hanen på blokken hvis den bliver ved med det... der er bare nogen haner der ikke kan styre sig og det vil jo ikke være helt godt hvis den flyver på din datter..

MVH Bo
med venlig hilsen Bo

1,4,2 gråstribet dværg maran
0,1 araucana sort
0,1 araucana/maran blanding gråstribet
0,2 hybrid
1,1nymfeparakit
0,1 min bette hund
0,1 kanin
1,1 børn
0,1 kone
2 Stk bistader

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #2 Dato: 03 Maj , 2011, 16:05 »
Du kan jo se om det var nok at du "afklapsede" den. Hvis den gør det en gang til, så er der en vej, og det er suppegryden!
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #3 Dato: 03 Maj , 2011, 16:10 »
Øksen!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline SigneJohanneBonde

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 03 Maj , 2011, 16:10 »
Hej.
Jeg ville lige give ham en chance mere. Et par uger måske. Min hane måtte lade livet igår, pga han var for aggresiv. Ikke over for mig, men de sidste to høns, jeg har anskaffet mig fik tæsk hele tiden. Det var simpelthen dyreplageri at lade det fortsætte, og igår var det bare nok >:(!!! Der måtte han lade livet. Desværre.
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.

Offline Brahmadame

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 03 Maj , 2011, 16:59 »
Jeg har været ude hos ham 2 gange siden (senest for 5 min siden), og med øjene i nakken. Han har forholdt sig i ro, så jeg kan kun håbe på at han ikke vover forsøget igen, ellers må jeg se mig om efter en ny hane.
1.8 Isabella Brahma

....endvidere
1.0 gemal
0.2 børn

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #6 Dato: 03 Maj , 2011, 17:56 »
Hvor gammel er han? Tror du ikke han er ved at "få hormoner og blive teenager og skal pisse territorium af"?
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Brahmadame

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 03 Maj , 2011, 20:18 »
Han er vel lige rundet et år, og netop mistanken til hormonerne, og det faktum at brahmadammerne for 3-4 uger siden begyndte at lægge æg, gør at jeg bærer over med ham.

Jeg var jo kommet ind på hans territorium, alle hans damer løb mig i møde, så pludselig var jeg flokfører, forsyner ...og en hel del større, mens han stod alene tilbage, så fra hans synspunkt kan jeg godt forstå at han blev pissed, og følte behov for lige at losse til mig ::)

Iøvrigt lå han under for et par dværgsilker som unghane (no shit!) så måske han lider af mindreværds komplekser.  ;D
« Senest Redigeret: 03 Maj , 2011, 20:31 Fra Inga »
1.8 Isabella Brahma

....endvidere
1.0 gemal
0.2 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #8 Dato: 03 Maj , 2011, 20:28 »
Han er vel lige rundet et år, og netop mistanken til hormonerne gør at jeg bærer over med ham.

Jeg var jo kommet ind på hans territorium, alle hans damer løb mig i møde, så pludselig var jeg flokfører, forsyner ...og en hel del større, mens han stod alene tilbage, så fra hans synspunkt kan jeg godt forstå at han blev pissed, og følte behov for lige at losse til mig ::)
Jeg tænker også at hormoner gør noget ekstra her i foråret. Mine haner har altid opført sig pænt, ind til for nylig hvor temperaturen begyndte at stige ;). Mine haner har éen gang angrebet mig, hvor de samtidig gik efter min mand. Nøjs hvor gør det ondt at blive sparket i læggen :o! Jeg valgte at tvinge hanen i jorden og råbe ad den, og det hjalp. I dag, hvis hanerne kommer for tæt på familiemedlemmer, vender jeg mig mod dem og skælder ud, og hvis det ikke er nok tvinger jeg den i jorden - dét virker ind til videre her hos mig - men sjovt er det ikke.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #9 Dato: 03 Maj , 2011, 21:08 »
Næh, det er det: sjovt er det ikke at gå og vogte på sin hane. Det er jo en hobby, der gerne skulle være hyggelig. Jeg har aldrig været ude for at en "uvorn" hane er blevet god igen. Har gennem 20 år nok haft 7-8, der måtte af med hovedet trods opdragelsesforsøg. Her har vi kun rare haner - jeg gider ikke andet!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand