Min forvokset kujon-agtige kylling af en hane (der modsat de ivrige Brahmadammer) altid har holdt sig lidt i baggrundet, når man har fodret, snakket med dem m.m. valgte helt uprovokeret at gå til angreb på mig igår.
Jeg var gået ind i hønsegården for at fodre, og bedst som jeg satte mig på hug, for at hælde maden op, for han på mig. Jeg gjorde (som jeg plejer med hunde der forsøger at dominere), holde ham nede mod jorden til han opgav at kæmpe, hvorefter jeg slap ham, og han fortrak sig.
Det gjorde vanvittig ondt i min overarm hvor an angreb, og jeg har tydelige blå mærker efter ham. Han har trasket rundt i haven blandt børn, hunde og katte siden han var halvvoksen kylling, og jeg har aldrig set ham fra den side, så det kommer meget bag på mig. Jeg tænker lidt om han angreb i momentan sindsyge, eller blot fordi han ville dominere?
Jeg er da i alt fald sikker på at min datter der kun er et hoved højere end ham, ikke længere må gå ind og fodre/samle æg. Men bør jeg gå skridtet videre og smide ham på blokken?