Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skrukhøns  (Læst 6466 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marrik

• Passiv bruger
Skrukhøns
« Dato: 30 April , 2011, 12:57 »
Jeg har en skruk høne der har lagt i to dage på 10 æg i hønsegården sammen med de andre høns. den kunne ikke rigtig finde ud af hvilken redekasse den ville bruge så derfor har jeg idag flyttet den helt for sig selv og lavet redekasse i en murebalje.
det første kvarter stod den bare i redekassen men hoppede så af. jeg har prøvet det samme en gang før med en anden høne med det resultat at hønen holdt helt op med at ville ligge på æg.
Hvordan flytter man en skruk høne væk fra flokken uden at den blir stresset og dropper dens forehavende?

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Skrukhøns
« Svar #1 Dato: 30 April , 2011, 14:20 »
Jeg bruger kattetransportkasser/kattetoiletter som rede- og rugekasser. Hvis en høne bliver skruk og skal flyttes, så kan man flytte kassen med høne, rede og æg på en gang. Jeg har endnu ikke oplevet at en høne gik fra reden på den måde.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Charlotte22

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 30 April , 2011, 14:29 »
Jeg tror at når hun ikke rigtig kan finde uf af hvor hun vil ligge er det fordi  hun ikke helt er klat til at ruge.
Vent til hun har ligget stille lidt længere og hvis du så løfter hende af reden og hun skynder sig tilbage til sine æg så kan du næsten flytte dem hvorhen du vil. hun skal nok flytte med.
Giv hende et par golfkugler eller bortennis bolde med sand i de næste par dage til hun er helt sikker.
I min hønsegård er der Sussex høns i mange farver :-)
Venlig hilsen
Charlotte

Offline Jan Markus

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 01 Maj , 2011, 23:14 »
Hvis du ikke har så mange høns, kan du gøre som jeg har gjort. Lade den ligge på reden, og så passe på at den ikke lægger sig i den forkerte rede. Det gjorde min engang, så jeg flyttede den tilbage.  Nu prøver jeg at fordele rederne flere forskellige steder, så jeg måske bedre kan undgå det.
JMO