Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Måtte aflive en kylling  (Læst 2571 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Måtte aflive en kylling
« Dato: 29 April , 2011, 11:30 »
 <W <W <W <W Jeg har lige måtte aflive en kylling og en anden er sat i drivhuset for at komme sig over chock <W <W <W

Den lille som jeg har sat ind i drivhuset for at få lidt varme, har fået nogen melorme som den spiste med velbehag, men sidder og hænger noget med næbbet. Den har fået nogen overfladiske skrammer men heller ikke mere. Nu håber jeg bare den kommer sig og der ikke er sket mere, som jeg ikke kan se. Vejrtrækningen lyder indtil nu ok.

Jeg havde glemt <J <J <J <J <J at slå låsen til på lågen til haven så Balder (min teenage-hund) kom luskende ud af hønsehuset. Ved ikke om det var ham som har snuppet dem eller han bare har hørt der var noget galt og gået der ind, for han er bare så godmodig normalt og vil "kun" lege, men nu er det helt og holdent slut med at hundene er alene med hønsene i haven.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

• Bruger
Sv: Måtte aflive en kylling
« Svar #1 Dato: 29 April , 2011, 20:59 »
PYHA, min lille kylle ser ud til at overleve. Den sidder på pind sammen med de andre og hygger sig.
Den fik lidt spray med klorhexidin på sine skrammer og lidt varme i drivhuset og så tilbage til de andre.
Mand og 3 børn

Offline Tinakristensen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 29 April , 2011, 21:02 »
Det var godt ;) Ja hvad gør vi ikke  for de kære dyr... he he

• Bruger
« Svar #3 Dato: 29 April , 2011, 21:09 »
Jeg har en stærk mistanke om at det ER Balder der har været på spil. Men tror ikke det har været i ond mening, for der var ikke bidhuller i kyllingerne. Jeg tror han har forsøgt at tage dem i munden ligesom han gør med vores killinger når han "leger" farmand som skal bære på sine hvalpe, og som han har gjort siden vi fik dem i september.

Den jeg måtte aflive havde fået revet huden af ind til kødet på hele bugen, men der var ikke hul i kødet som efter tænder, så tror han bare har været for voldsom og kyllingen har selvfølgelig sprællet og forsøgt at slippe væk.
Mand og 3 børn

Offline Silver

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 29 April , 2011, 21:10 »
Hvor gamle er kyllingerne - puha godt det kun var en du måtte aflive, men en er jo også mere end rigeligt  /d øv øv

Knus fra Malene
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

• Bruger
« Svar #5 Dato: 29 April , 2011, 21:19 »
Den jeg måtte aflive var 6 uger mens den der overlevede er 9 uger.

Egentlig ret utroligt at jeg kunne. Jeg tænkte slet ikke, jeg reagerede bare. :o

Tog kyllingen i den ene hånd og på vej til skraldspanden snuppede jeg rosensaksen fra havebordet og over spanden klippede jeg den i nakken. Det hele tog mindre end 30 sek. så var det overstået. :'(

Løb tilbage til huset og samlede den anden op og fik kigget på den. Ingen huller, kun skrammer og chock. Tænkte med det samme at den skulle have varme og gik over til drivhuset, satte den ind ved siden af foder og vandskålene til vagtlerne og lod den sidde lidt. Så gik jeg ind og hentede lidt melorme og klorhexidinen, sprayede den og gav den ellers fred
Efter 1 times tid satte jeg den tilbage i huset til de andre og holdt ellers bare lidt øje. Der gik ikke lang tid så lå den i en redekasse sammen med Snebold, den kylling som den er klækket/ruget ud sammen med og hyggede, og nu sidder den sammen med de andre på pind og sover.
« Senest Redigeret: 29 April , 2011, 21:22 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
Mand og 3 børn

Offline Silver

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 30 April , 2011, 10:09 »
Du er sgu en sej kvinde.....

Og hvor dejligt at høre den anden er ved at komme sig  :)
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex