Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: jeg kunne godt lige bruge et råd.  (Læst 3714 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Diana

• Passiv bruger
jeg kunne godt lige bruge et råd.
« Dato: 28 April , 2011, 21:54 »
Hej allesammen

håber i kan give mig et råd eller lidt vejledning. jeg passer Johannes høns denne uge indtil næste onsdag. og jeg prøver så vidt muligt følge alle de foreviste instruktioner.

her kommer min lille spekulation: Johanne har lige nu en hønemor til at gå i et nærmest ''skruk skab'' sammen med et hold kyllinger. Johanne bad mig prøve at åbne hver dag for at se om hun havde lyst til at komme ud. Igår onsdag afviste hun det blankt, men idag stod hun og kiggede nærmest bedende på mig og da jeg så åbnede hoppede hun ned og løb udenfor. nu kom jeg så bare lige i tvivl om hvad jeg så skulle gøre. skal kyllingerne så løftes ned også? skal skabet bare blive ved at stå åbent? eller hvad skal jeg gøre? inden jeg gik idag var hun hoppet op til dem igen og jeg valgte derfor at lukke hende inde igen bare for en sikkerheds skyld.

håber i kan fortælle mig hvad jeg skal gøre, skal derop igen imorgen og så ville jeg jo gerne kunne gøre det rigtige ikke.
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Susanne

• Gæst
Sv: jeg kunne godt lige bruge et råd.
« Svar #1 Dato: 28 April , 2011, 22:02 »
Ja det er svært at vide, hvad Johanne har tænkt - bortset fra, at hun helt sikkert under sine høns det allerbedste.

Hvis hønen kommer ud sammen med kyllingerne, skal de nok ind igen om aftenen. De kan være lidt udsat, hvis de skal overnatte i det fri.

Jeg tror, du bare skal lukke skrukhønen ud, så hun lige kan strække ben og ryste vingerne. Og så holde kyllingerne inde. Så vil hønen komme hurtigt tilbage til dem igen uden problemer.

Hønen vil helt sikkert gerne have sine kyllinger med ud i det fri, men det er noget af et ansvar for dig, som bare er "vikar" 

Overlad den proces til Johanne når hun kommer hjem. De tager s'mæns ingen skade af en lille uge ekstra i buret  :D

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 28 April , 2011, 22:06 »
Susanne har ret, du kan jo ikke vente i timevis på at hønen kommer tilbage med sine kyllinger, og hvis du går, så er risikoen jo at hun går op på reden og kyllerne står nede og kan ikke komme med...
Lad kyllingerne blive og lad hønemor komme ud og strække ben.
Jeg tager for givet at de har vand og foder i skabet....  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Diana

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 28 April , 2011, 22:10 »
ja sørger for at de har vand og foder derinde. men det er rart at vide at jeg idag så tog den rigtige beslutning, man kan stå og blive helt nervøs, for vil jo gerne gøre det rigtige og jeg har jo desværre ikke den størte erfaring inden for kyllinger endnu, håber det kommer.

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 28 April , 2011, 22:22 »
Johanne er heldig, at hun har sådan en omsorgsfuld og ansvarsbevidst hønsepasser i dig, Diana /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Diana

• Passiv bruger
yaiks...
« Svar #5 Dato: 29 April , 2011, 21:31 »
puhaa... johannes kyllinger er begyndt at komme idag i rugemaskinen  /o thumb up for det, var der eftermiddags og så har jeg lige været oppe og tjekke igen nu her bare for en sikkerheds skyld.

men hold da op for at jeg blev forskrækket  :'( der var en kylling med noget snask på hovedet så tog den lige op og så kunne jeg ane at den havde et hul og det der sad oven på hovedet var lidt af dens hjerne måske? hovedet var pgså mindre end resten af kroppen, så den så helt forkert ud.
ihvertfald besluttede jeg at den måtte aflives igen. men det er godt nok noget jeg har svært ved. voksne høns der har levet godt har jeg ikke noget problem med, men sådan en lille kylling puhaa det har taget hårdt på mig.

havde det så endda måske været min egen kylling  :'( håber jeg ikke tog fejl og at jeg har taget den rigtige beslutning.

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #6 Dato: 29 April , 2011, 21:36 »
Diana, du kan til enhver tid få lov at passe mine høns, du er da en knag,,,,, supergodt gået, og selvfølgelig har du taget den rigtige beslutning.
Det er nu engang sådan, at den man giver ansvaret til, altid tager de rigtige beslutninger, ellers må man passe sine dyr selv.  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #7 Dato: 29 April , 2011, 21:37 »
Hvis jeg skal rejse fra mine høns, vil du så passe dem for mig!!!! ;D

Vil bare sige du gør det helt rigtige, den ville måske have lidt unødigt, men ville garanteret være bukket under efter noget tid. Så hatten af for dig

Nå, Ina postede samtidig :)
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Susanne

• Gæst
« Svar #8 Dato: 29 April , 2011, 21:48 »
Godt gået, Diana  /o