Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kyllinge foder??  (Læst 3141 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Farmen

• Passiv bruger
kyllinge foder??
« Dato: 28 April , 2011, 15:57 »
Hej..
Er der nogen der har et par goe fif til PlymouthRock kyllinger? Jeg har 19 kyllinger der er 2,5 uge gamle. ..og hold da ferie hvor de vokser. Lige nu får de startfoder. Er det for kraftigt for dem? Syntes næsten jeg kan se dem tage på,, hver gang de spiser. Hva med noget grønt? kløver og lign.. kan de tåle det?  <O
Med venlig hilsen
Jacob Poulsen

1,1 bronze kalkuner, 2 gaser gammel dansk landrace, 0,4 hvide gæs, 2,5 moskusænder, 0,2 hvid landrace and, 1,2,1 Bennets kænguruer og 2 fantastiske døtre på 1,5 og 3 år:).

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: kyllinge foder??
« Svar #1 Dato: 28 April , 2011, 15:59 »
De vil have rigtig godt af en masse grønt. Fintsnittet grønt, salat, revet agurk og æble m.m. Græs og kløver er helt fint. Hvis de kommer ud, så går de jo selv og spiser det i græsplænen.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Farmen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 April , 2011, 16:16 »
Tak Henriette. Tror jeg klipper lidt grønt og hakker det en gang. Glæder mig til at se dem guffe i sig..  /o
Med venlig hilsen
Jacob Poulsen

1,1 bronze kalkuner, 2 gaser gammel dansk landrace, 0,4 hvide gæs, 2,5 moskusænder, 0,2 hvid landrace and, 1,2,1 Bennets kænguruer og 2 fantastiske døtre på 1,5 og 3 år:).

Offline Jan Markus

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 04 Maj , 2011, 19:21 »
Jeg tror mine kyllinger helt fra starten tager lidt af skrukkens foder, som er korn.
JMO

Offline Farmen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 04 Maj , 2011, 21:54 »
Jeg er begyndt at fodre dem med en blanding af flækkede majs, skrå, startfoder og så finthakket grønt. De er klækket den 15 april. tror snat de vejer 7-800 gram. Det er helt vildt som de vokser. <P
Med venlig hilsen
Jacob Poulsen

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #5 Dato: 04 Maj , 2011, 22:25 »
Pas på med majs. Det feder helt vildt! Jeg bruger det kun om vinteren til alle hønsene, for det hjælper dem med at få energi nok til at holde varmen når det er koldt. Men hvis det er industriplymo-er du har, så skal du passe på at de ikke vokser for hurtigt, for så ender det med at deres ben ikke kan bære dem.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Farmen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 04 Maj , 2011, 22:34 »
Det er det.. Jeg har stillet vandet til dem, i den ene ende og foder i den anden ende. Så skal de motionere ca. 3 meter for at få både vådt og tørt.  Det styrker deres lårbasser ;D
Med venlig hilsen
Jacob Poulsen