Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: At overtale sin mand. "smiler"  (Læst 484 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lolland

• Passiv bruger
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
At overtale sin mand. "smiler"
« Dato: 27 April , 2011, 13:02 »
Meningen var da jeg fik høns, de skulle have et hønsehus ude i deres gård. Jeg har hele tiden foreslået at hønsene ville have meget bedre af at vi brugte værkstedet som hønsehus, da dette kun kræver et hul i væggen. og der er støbte gulve, som er mere standhaftige for at holde rotter ude.
 "ikke tale om" sagde kæresten, værkstedet er hans hellige plads.
MEN, i går kom han og saggde, at han jo også kunne fkytte værkstedet i garagen, så hønsene kunne få deres murede hønsehus. Smiler stort. Så bu får de fin muret hønsehus med 2 vinduer, og meget plads.
Han er nu en dejlig mand <H *b
Og, så kan der på sigt, måske blive plads til et par stk mere.  <P
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Diana

• Passiv bruger
Sv: At overtale sin mand. "smiler"
« Svar #1 Dato: 27 April , 2011, 13:08 »
hehe det var også det der var menningen hjemme hos os dengang inden værkstedet blev renoveret ... der havde engang inden vi købte huset været høns i forvej så hullerne var der jo allerede så det var lige til at beklæde op og laven en væg indvendigt og voliere udendørs men da værkstedet var færdigt skulle vi lige holde en lille firma fest derude så derfor valgte jeg at gøre lidt mere ud af den male hvidt osv.

jah nu bagefter stod jeg håret i postkassen for så trak han i land og jeg kunne jo godt se og hvis bare hehe... så kompromied lød på at der skulle bygges et nyt større et i haven og det er så det vi har været ed at bygge her i påsken der er også blevet støbt gulv og sokkel samt sat hegn ned i 50cm hele vejen rundt det eneste vi faktisk mangler at lave nu er beklædningen for skellettet og volieren er færdig. ;D
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...