Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: min kylling kalder på mig..  (Læst 989 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Silver

• Passiv bruger
min kylling kalder på mig..
« Dato: 26 April , 2011, 21:06 »
....eller er jeg bare blevet skruk!!  :P ;D

Vi har 14 kyllinger.. Jubii!! 8 fra torsdag og 6 fra søndag..

De hygger sig, spiser, drikker og sover  /o men en af dem skiller sig særligt ud fra mængden. Når alle de andre ligger og sover står den og pipper, nærmest kalder. tager jeg den op putter den sig ind til mig og kan blive ved at ligge der og sove...

Jeg tænker den savner da en mor - de er fra rugemaskine, så kan de savne en mor når de ikke ved sådan en findes? - det er flere gange om dagen den "kalder" efter nogle (mig hehe)

Kan det virkelig være tilfældet, eller er det mig der er tosset og skruk!  ::) Vi har aldrig haft kyllinger på denne måde -sidste år havde vi, men de havde en skruk moar... nu har de kun mig  :D
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 hvid/blå columbia Brahma
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
Sv: min kylling kalder på mig..
« Svar #1 Dato: 26 April , 2011, 21:09 »
Hvor hyggeligt. Du må have dejligt varme hænder siden den godt kan lide at putte hos dig.
Da mine stod i kyllingemoren og jeg stak hånden ind til dem, kunne jeg lige pludselig have 5 kyllinger nede under min hånd, som stak hovedet op gennem mine fingre og snork sov.
Ren hygge /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #2 Dato: 26 April , 2011, 21:17 »
Hej Malene

Tillykke med dine kyllinger! <I

Jeg tror du har en lille kylling, der allerede nu har lært din stemme at kende, os som forbinder dig med varme, mad og tryghed. Bliv endelig ved med at putte med kyllingen. Jeg havde en der også puttede sidste år, og han er i dag alfa-hane i flokken, men blid som et lam når jeg tager ham op, og putter ham som da han var kylling. :D
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

smilla25

• Gæst
« Svar #3 Dato: 26 April , 2011, 21:23 »
Nårh, hvor sødt :)  *p

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #4 Dato: 26 April , 2011, 21:25 »
Som Tanja skriver så bliv endelig ved med at tage den op og nusse for så har du en h*ne der vil følge dig over alt. /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Silver

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 27 April , 2011, 07:48 »
Godmorgen  :)

Jeg kan slet ikke lade være med at tage den op - for hvor er kyllinger bare søde  ;)

i går aftes da jeg var gået i seng, kunne jeg høre hende pippe op - alle de andre 13 lå og sov, så stod jeg op og hentede hende ind i sengen og hun faldt i søvn på mit bryst med det samme og 20 min senere lagde jeg hende ud igen.
 :P det er helt skørt men også smadder hyggeligt.
De andre kyllinger kommer også op - vi tænker det er en måde at gøre dem tamme på. De er nu heller ikke særlig bange for vores hænder, nogle af dem kommer endda hen og virker ikke bekymret over, at der kommer menneskehænder ned til dem....  /o

God dag.
Knus fra Malene Hønemor
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 27 April , 2011, 12:13 »
Hvor er du sød, Malene Hønemor <.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Silver

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 27 April , 2011, 12:38 »
Tak  <.

....sød men også bekymret nu!
Måske jeg går for meget op i det.....? vi har jo som sagt ikke haft kyllinger på denne måde før, og nu har jeg brug for et godt råd!

Det lille pus der kalder hele tiden er jeg i tvivl om får noget at spise og drikke. Jeg er hjemme i dag så jeg har rig mulighed for at kigge til de skønne kyllinger. Hver gang jeg er derude, ser jeg aldrig den stå og spise eller drikke - det ser jeg de andre gøre.
Den lille "pivefis" står altid i midten med lukkede øjne... nogle gange med hovedet vendt ind i væggen. Jeg sætter den hen til vand og mad, men den lukker bare øjenene...

Som sagt, måske går jeg for meget op i det - og måske skal jeg bare se tiden an, men har I andre oplevet en kylling der ikke spiser, og hvad gør i så?...

Need some expert advice  :)
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 27 April , 2011, 12:54 »
Den burde jo se, hvad de andre gør, og lære af det. Det er i hvert fald, hvad jeg høre avlere fortælle.
Men du kan prøve at dyppe dens næb i vandet, og så kan du "pikke" med en negl i foderet, det burde stimulere den til at spise.
Jeg håber ikke dens pippen er udtryk for, at den mangler noget. *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Silver

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 27 April , 2011, 13:06 »
Marianne - jeg tænke lige det samme... så  *k

men jeg vil prøve at gøre som du siger  /o
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #10 Dato: 27 April , 2011, 13:31 »
jeg ville lige tjekke om den har noget i måsen ,der kan skabe forstoppelse, for så dør den, og det gør ondt, det lyder som om den er syg, ikke som om den kalder....
du må tjekke om den fejler noget allerførst.

God bedring med den.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Silver

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 27 April , 2011, 17:15 »
Den har ingenting i måsen - den har drukket en 7-8 gange i dag fra en skål når jeg tager den op og jeg nærmest sætter dens næb ned....

Hmm jeg tror desværre også den er syg, eller i hvert fald sløj....
Men kan jeg gøre andet end at holde øje med den?
venter man bare til den ikke kan mere? - eller hvad gør man... synes den pipper rigtig meget i dag, men jeg kan jo ikke have den oppe hos mig hele tiden.

Og her troede jeg det bare var en selskabs papegøje - som tingene kan ændre sig...  <A
Hilsen Malene

0,1 New Hampshire
0,1 Wyandotter
0,2 sorte Australorps
0,1 Lys Sussex